CE horror

Witam. Krotki komentarz: "Paragraf 22...". Nawet w naszym kraju to istnieje. BartMan

Reply to
BartMan

Użytkownik tomm napisał:

Produkuję specjalizowana przemysłówkę, wszystko wysyłam do Danii i guzik ich obchodzi, że żadnych znaków nie ma.

Firma Hardi, najwiekszy w Europie, jak nie na świecie, producent opryskiwaczy mówi: "my jesteśmy 'Hardi' i nic nikomu nie musimy udowadniać". Jeszcze niedawno nie mieli ISO9000, nie wiem czy w tej chwili maja.

Reply to
A.Grodecki

Jak chcesz robic badania EMC to znam miejsce w Berlinie, gdzie takie badania mozesz zrobic. Facet jest bardzo fajny, po prostu robote bardzo lubi i jak cos nie pasuje, to sie prawie zawsze znajdzie rozwiazanie. Ma przyzwoity sprzet (pomiary od 3kHz do 18GHz). A pieniadzie bierze (jak mi na oko wygladalo) tyle, ile mozna: od duzych firm duze pieniadze, od malych male. Jak jest kto zainteresowany: w robocie mam adres czlowieka, moge podac adres. Zna angielski i francuski i jak przyzwoity radioamator pare slow w innych jezykach tez.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Bo jesli to sa czesci, to pewnie: a) nawet nie mozesz CE nakleic, b) certyfikowany jest gotowy wyrob.

Jeszcze jedna mozliwosc - nawet nie pomysleli ze ktos im moze dostarczyc towar bez CE :-)

Mercedes tez nie potrzebowal zeby miec wysoka jakosc .. ale czy przypadkiem w przepisach nie pojawiaja sie jakies ulgi dla "posiadaczy systemu" ? Dodatkowo .. czy mozna produkowac towary zgodnie z 90xx, jesli dostawcy nie maja 90xx i nie deklaruja powtarzalnosci jakosci elementow ? Mozna .. ale czy nie wypada kontrolowac dostaw ?

dzieki za informacje, teraz mi sie to nie przyda ale za okolo pol roku, to sie odezwe,

pozdrawiam

Tomek

Reply to
tomm

Użytkownik tomm napisał:

Np burdele rejestrują się jako gospodarstwa agroturystyczne i jeszcze dostają dotacje. Nie ma to jak dobrze działający system...

Reply to
A.Grodecki

No - wziasc to chcial, ino mu nie dali. A czy chcial cos dac .. ktoz wie :-)

A.Grodecki napisal(a):

To znaczy ile trwa?

Reply to
Marcin E. Hamerla

Użytkownik Marcin E. Hamerla napisał:

Miałem taki przypadek. Urzadzenie proste w konstrukcji, kalibracji i działaniu. Przewidywany czas przejścia z pomysłu do końca cyklu wdrażania 4-5 tygodni (głównie z powodu długiego oczekiwania na dedykowane komponenty mechaniczne).

Sugerowany czas badania w PENYM instytucie oszacowano na 6-8 tygodni a koszt tych "badań" z wypisaniem certyfikatu na 17.000zł. Co prawda padła propozycja, że można nieco szybciej i taniej, jak się wie z kim i jak rozmawiać, ale to tylko świadczy o przegniciu systemu aż do rdzenia.

Reply to
A.Grodecki

Ja tam nie wiem .. ale jesli pelne badania musza trwac 6 tygodni, to i cena byc moze nie jest duzo przesadzona ..

Marek Dzwonnik

Użytkownik J.F. napisał:

Ppatrz na to pod innym kątem. Jeśli chce się wziąć dużo, to badania nie mogą być krótkie.

Tam nie było co badać. Roboty na jeden dzień dla jednej osoby, razem ze sporządzeniem protokołów.

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik HaMMeR napisał:

Akurat te opłaty się nie zmieniły. Było drogo przed UE, jest drogo i pewnie drogo będzie. To, że to jest niezjadliwe dla mało zasobnych firm, to nikogo nie obchodzi. Tak samo jak stan całej gospodarki. O gospodarczą racje stanu własnych przedsiębiorców ma za zadanie walczyć państwo. Pomoc przedsiębiorcy powinna być obowiązkiem urzędnika, ale ten urzędnik musi być najpierw uświadomiony, że w ten sposób pomaga sobie. Jeśli państwo tego nie robi, efekty widać już po kilku latach. Które państwa prowadzą właściwą politykę wobec własnego biznesu, widać gołym okiem. Widzę pewne światełko w tunelu. Obecnie 25% zarabiających Polaków pracuje "na swoim". To bardzo dużo i wielu urzedników ma takich ludzi w bliskiej rodzinie. Może to spowodować uświadomienie "od tyłu". Chyba że wygra typowo polska skłonność do udupiania wszystkich wokół, by tym sposobem wywyższyć się samemu.

Reply to
A.Grodecki