magistrala rs485

Witam.

Mam takie oto pytanie, może trochę lamerskie.

Jak to jest z tą magistralą rs485 ? Wszędzie piszą że na obydwu końcach należy montować rezystory tzw. terminatorki ok. 120hm.

A co będzie gdy magistrala będzie miała kilka końców ? Czy wogóle może tak być ?

Tzn. będzie powiedzmy 20 urządzeń podłączonych do kompa w taki oto spsób:

| 300m | | tu się / \ rozgałęzia

300m / \ 300m / \

Gdzie tu zapiąć rezystorki na trzech czy na dwóch końcach ? Czy wogóle tak bezpośrednio można rozdzielić ? Jeżeli nie to co należałoby zrobić ? Jeżeli nie to jaka jest maksymalna odleglość urządzenia od głównej magistrali i wogóle, która jest ta główna ?

Dziękuję za pomoc Pozdrawiam

Reply to
grundolf

Witam.

A czy przy tym pomiarze należy wyłączyć wszstkie urządzenia od zasilania ?

Czy może wyłączyć tylko mastera, przez co przestanie odpytywać inne urządzenia i założyć że będą one w stanie nasłuchiwania, a ich wyjścia w stanie wysokiej impedancji ?

Czy w trakcie wykonywania pomiaru w miejscu w którym robimu pomiar, musi być zamontowane to rządzenie które zamierzamy tu włączyć ?

Jak taki pomiar wykonać w praktyce ?

Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Paweł

Reply to
grundolf

Witam.

Nie zabardzo rozumiem twoje obliczenia.

Dlaczego przyjmujesz że prędkość rozchodzenie się fali jest 200 000 km/s, a nie 300 000km/s ?

Dlaczego przyjmujesz że długosc fali ma być minimum 8 razy większa od długości odgałęzienia ? Czy to wynika z praktyki ? Czy wtedy można założyć że odbicia nie wystąpią ?

A do ilu będę musiał ograniczyć prędkość transmisji, do 10*tzbocza czy 8*tzbocza ?

Czy to znaczy że po 5 do 10 ciu przejściach (w obywie strony) zbocza przez najdłuższą ścieżkę wszystko się "uspokoi" (można załozyć że fala już się nie odbija), a wtedy musi jeszcze być ten bit ustawiony ? Z czego wynika te 5 do 10 też z praktyki ?

Dzięuję za pomoc troche mi się rozjaśniło. Pozdrawiam Grundolf

Reply to
grundolf

Zapewne dlatego, że miedź to nie powietrze czy próżnia...

Można.

Acha i gratuluję stworzenia wspaniałej literatury adnośnie 51 ki i wspierania rozwoju polskiej myśli technicznej. Książka naprawdę super. Od niej zaczynałem swoją przygodę z mikrokontrolerami.

Pozdrawiam I jeszcze raz dzięki za pomoc Grundolf

Reply to
grundolf
[...]

Nie ma błędu - poniżej 1/8 fali - linia krótka.

Nie radzę przez 4 - odbije się paskudnie...

A nie mozna tego jakos odpowiednio nazwac - zabawka edukacyjna np i sprzedawac z adnotacja ktorych norm nie spelnia ?

A moze jeszcze inaczej - jako zestaw do samodzielnego montazu ?

Użytkownik Paweł napisał:

Nie mam za bardzo czasu czytać, ale - znalazłem w googlu

coś takiego:

Łukasz Sokół

zobacz "urządzenia laboratoryjne", czy jakoś tak podobnie. Tam masz dużo łatwiejsze do spełnienia normy. Numeru niestety nie pamiętam. Zresztą w innych urządzeniach zawieszanie się też jest dopuszczalne, tylko trzeba to opisać i podać metodę "odwieszania". W końcu normalne "consumer" urządzenia, jak coś w przewodach strzeli, mają bezpieczniki, które wtedy trzeba wymienić. Twój reset też tak możnaby potraktować. Inaczej, jak komputery z systemem Windows dostają CE?

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Paweł:

ciekawe... Kiedy kupiona? Moja tego nie ma (rocznik 2002).

sięgnie, sięgnie. Nie będą mogli sprzedawać i tyle.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok