Produkcja elektroniki

Witam grupowiczów!

Mam następujący problem: posiadam projekt układu w Capture (układ jest z mikroprocesorem AMD) i chciałbym na jego podstawie zbudować najpierw małą serię a potem produkować około 100 - 500 układów miesięcznie (potem to jest po około 3 miesiącach). Układ miałby konkurować z podobnym produkcji Szwajcarsko / Tajwańskiej. Pytanie brzmi: Czy da się to składać w Polsce taniej niż na Tajwanie? Kogo polecacie? Jest to do zrobienia jako płytka dwustronna.... Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego że podałem za mało szczegółów - więcej przekażę współpracownikowi. Potrzebuję pomocy w:

- przygotowaniu layoutu płytki (mam projekt Capture i mógłbym to sam zrobić tylko nie znam footprintów niektórych elementów - OrCAD layout pyta mnie o nie)

- wydrukowaniu prototypów

- montażu prototypów

- przekazaniu do testów (do mnie) a następnie:

- wyprodukowaniu pierwszej serii (około 20 - 50 sztuk)

- i tak dalej

Chciałbym konkurować ze Szwajcarami ;) jak sądzicie - da radę?

pozdrawiam, Rother

Reply to
Rother1

Rother1 napisal(a):

Hmm, z tego co piszesz wynika, ze bardzo slabo sie orientujesz w zagadnieniach inzyniersko-produkcyjnych. A skala produkcji jest spora. Bedziesz mial problemy.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Użytkownik Rother1 napisał:

Wez sobie wspolnika bo jak widac bedziesz mial problemy. Projekt oddaj do drukarza pcb i on juz bedzie wiedzial co z tym zrobic. Zawsze w takiej firmie jest fachman od obwodow i sobie poradzi. Choc elektronika jest tania to robocizna jest w Polsce bardzo droga. I jesli nie jest to absolutnie unikalna produkcja to konkurencje widze slabo. Moze jakis lebski wspolnik zanim cie oszuka cos ci pomoze.

Reply to
senicz

Dzięki za pomoc :) A tak na prawdę to jakich informacji potrzebujesz? Masz mi coś do zaoferowania czy tylko nic nie wartą radę / wróżbę? Problemy są po to, żeby je rozwiązywać

pozdrawiam, Rother

Reply to
Rother1

Rother1 napisal(a):

Owszem, problemy sa po to by je rozwiazaywac, ale mozna je rozwiazac jesli ma sie jaka-taka wiedze w jakiejs dziedzinie. Zdaje sie, ze takiej wiedzy nie ma. Popieram opinie senicza, ze powinienes znalezc sobie wspolnika. Potencjalne zyski sa moze mniejsze, ale praktycznie beda znacznie wieksza ;--). A problemy dotycza obslugi dokumnetacji projeku, produkcji, uruchamiania, kontroli jakosci, transportu (spedytor, pudelka), ___serwisu___, finansow, wynajecia ukraincow do egzekucji naleznosci za towar, itd. I nie zapominajmy o rosnacej zlotowce.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Niech zgadne AMD GEODE ? Nie ma szans na produkcje taniej niz na taiwanie mozesz przebic cena tylko etap projektowania i biurokracje. W polsce ceny gotowych PCB sa 2 razy drozsze niz na taiwanie nie mowiac juz o tym ze elementy i tak musza z tamtad przyjechac . Prosty przyklad karta sieciowa 10/100Mbit na realteku kosztuje gotowa 2$ u nas sam transformator koncowy kosztuje wiecej.

Reply to
::WireFree::

Marcin E Hamerla wrote on Tue, 28 Dec 2004 13:32:16 +0100: [.....]

No właśnie, to jest palący problem. Gdzie w Wawie można kupić kartony i osprzęt do tego (chodzi mi np. o te styropianowe gluty)? :-) Poważnie pytam.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

...i o badaniach/certyfikacie CE :)

Jan Dubiec napisal(a):

Z kartnami nie ma problemu. Mam firme, ktora robi mi je na zamowienie. Ceny Ok - kilka PLN za duzy karton. zamawiam zwykle nie wiecej niz 300 sztuk (sumarycznie kilka typow). A jesli chodzi o wypelniacz, to wicaz stosuje gabke budowlana, ktora kupuje w Castoramie (ma zalety, ale ma tez i wady). Jakby cos, to wal na priva jeszcze.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Użytkownik Rother1 napisał:

To są bardzo dziwne pytania, a biorąc pod uwagę miejsce i sposób w jaki zostały zadane - bardzo dziwne. Jeśli wiesz ile będziesz produkował miesięcznie, to znaczy że masz ustawionego odbiorcę, nic innego logicznie wydedukowac sie nie da.

Program w urządzeniu to w porywach 10% przedsięwzięcia, całe DOPRACOWANE urządzenie to 20-40%. Reszta to "inne" kwestie, przede wszystkim kanały zbytu, podwykonawcy, logistyka, reklama, polityka serwisowa - zależnie od uzrądzenia i "układów". Mając pomysł na urządzenie i napisany program oraz niedopracowany schemat, masz co najwyżej 10% drogi za sobą.

Reply to
A.Grodecki

Biurokracji tez nie przebijesz - coz to za problem na taiwanie podpisac deklaracje CE :-)

Mozesz przebic prowizje handlowcow .. ale skoro tajwanczycy to juz robia, to i handlowcy cie wykoncza.

Przeciez i tak za wszystko odpowiada wprowadzajacy urzadzenie do obrotu na terenie UE. To on ma obowiazek wystawic deklaracje CE. Deklaracja wystawiona poza UE nie ma zadnej wartosci.

Pawel

Reply to
Pawel

Użytkownik Oshin napisał:

Wspólników dobrze jest nie mieć, ale jak sie nie ma pojecia to lepiej mieć niż umoczyć.

Taiwan a Chński chłam to duza różnica.

Reply to
A.Grodecki

Nie jestem pewny czy masz racje. Importer posiadajacy pisemna deklaracje producenta mialby druga deklaracje wystawiac? A jak zapewni ze mu producent nie zmieni produktu za miesiac ?

No wlasnie - wiec czemu nie producent ? A widziales gdzies zastrzezenie "obywatel UE" ?

I dlatego wlasnie biurokracja na Taiwanie mniejsza :-)