CE horror

Użytkownik Marek Szarafinski junior napisał:

Można i tak to sformuować. A mozna inaczej: że prawa dynamiki Newtona są zawsze prawdziwe, jeśli uwzględnić w nich efekty elatywistyczne i buyć może jezscze inne, których nie poznaliśmy jeszcze.

Reply to
A.Grodecki

W zasadzie to tylko w teoretycznej. Einstein to artysta - pozbieral do kupy, ujednolicil .. i wszystko sie sprawdza ..

raczej druga, bo pierwsza to dziala, trzecia chyba tez.

Hm, a Balcerowicz kiedy zrobil ? A potem popatrz - ceniony na calym swiecie ekonomista..

A ten fizyk .. nie zna sie symulacji komputerowej, co on dzis moze :-)

Użytkownik Marcin E. Hamerla napisał:

Pochodzą stąd, że typowy Polak w USA to wąsaty robol z wykształceniem zawodowym. Ale są też i inni, i nikt się z nich nie naśmiewa, bo są dla odmiany lepiej wykształceni i bardziej dynamiczni gospodarczo od podobnych Amerykanów (tzn tych, którzy przybyli 3 pokolenia wcześniej).

Poza tym między żartem a pogardą jest poważna różnica.

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Marcin E. Hamerla napisał:

Liczy się długoterminowa perspektywa. Krótkoterminowo można rozważać i kurs rosyjskiero rubla... Na Euro też się dostaje chwilowo po siedzeniu w obrocie towarowym - trudno. Na tym polega biznes, nie zawsze wszystko jest jak w bajce. Niski kurs Euro i dolara przecież też można wykorzystać!

Reply to
A.Grodecki

Użytkownik Mariusz Dybiec napisał:

W ogólniaku wygrałem konkurs wojewódzki z fizyki. Olimpiadę odpuściłem, bo za dużo trzeba było by nad tym pracować, a zainteresowania miałem inne. Dostałem 99 na 100 punktów na egzaminie z fizyki na elektronikę i

5.0 z obydwu egzaminów z fizyki (na drugim egzaminie tylko 2 osoby miały 5.0) :)))) Ale to prawda, że organ nieużywany zanika i nie zamierzam konkurować ze świeżo nauczonymi albo fizykę stosującymi.

Jednak geniusz Einsteina jest dla mnie niepodważalny. Nie chcesz chyba powiedzieć, że to praca jego doktoranta ;) Tego wtedy jeszcze nie było :) Każdy w pracy opiera się na wiedzy, która jest dla niego dostępna.

Reply to
A.Grodecki

Hm .. ale skad ich tyle .. az tak bardzo sie rzucalismy w oczy w USA ? Bo one stare sa ..

Użytkownik J.F. napisał:

Cała Szkieletczyzna i Kurpie mają swoich "agentow" w USA, nie wiam jak inne biedne rejony kraju, ale pewnie podobnie.

Reply to
A.Grodecki

Balcerowicz to rodzynek. Miałem nieszczęście uczyć się ekonomii politycznej socjalizmu - to nie była dziedzina nauki. Natomiast do dyplomu z fizyki uczyłem się z ksiązek pisanych przez radzieckich i amerykanskich fizyków. To cały czas była ta sama dziedzina nauki.

Reply to
Mariusz Dybiec

Doświadczenie Michelsona :)

Reply to
Mariusz Dybiec

Użytkownik zbyszek napisał:

Państwowy majątek to inna rzecz; nie trzeba było glosować na czerwonych (oczywiście nikt nie głosował, ale wybory wygrali).

Nie ma problemu, żeby fabrykę przenieść gdzie indziej. A myślisz, że skad to rosnące bezrobocie w Niemczech? Sam grunt to podatek niewielki.

Reply to
A.Grodecki

Nie jestem świeżo nauczony i nie zajmuję sie od dłuższego czasu fizyką :)

Doświadczenie Michelsona wykazało niezależność zmierzonej prędkości światła od kierunku pomiaru ( stycznie do ruchu ziemi i poprzecznie). Parę lat później Lorentz zasugerował że jest to efekt skracania się interferometru w kierunku ruchu ziemi i podał swoje transformacje. To co zrobił Einstein to nie było objawienie z wnętrza jego geniuszu. Była silna presja ze strony wyników eksperymentalnych na zmiany w teorii. No i były gotowe pomysły i narzędzia matematyczne. Einstein potrafił z tego zrobić elegancką teorię i podać innym na tacy. Chociaż niektórzy uważają, że pisząc swoją teorię nie miał pojęcia o pracach Lorentza i dlatego się na nie nie powołał. Z kolei ten geniusz tak nie akceptowany przez ówczesnych fizyków, jakiś czas potem nie był w stanie zaakceptować mechaniki kwantowej w ujęciu Heisenberga i Bohra.

Uważam, że był wybitny ( nawet genialny) i dokonał przełomu ale to nie była sytuacja, że jeden geniusz zmaga z całym ciemnogrodem zacofanych fizyków i dokonuje zwycięskiej rewolucji w nauce. W tym czasie było wielu wybitnych fizyków i dokonywali wielu przewrotów w teori i odkryć w doświadczeniach a oficjlna nauka po krótszej lub dłuższej reakcji obronnej przyswajała sobie te osiągnięcia.

Reply to
Mariusz Dybiec