Komunikat UKE w sprawie DVB-T2

Co tym bardziej? Nasi są tylko podwykonawcą i mają za to płacone. Zresztą nie tylko za to.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

Stare DVB planują wyłączyć po 10 latach. Po co Ci opensource'owe wsparcie standardu, w którym nikt od 7 lat nie nadaje? :->

Ciekawostka techniczna, jak dziś odbiór stacji AM.

Ale co to jest własny użytek? Płytka dekodera z FPGA produkcji chińskiej? To się zablokuje w sądzie dystrybucję -- zanim się gość wytłumaczy i wygra, dawno nikt nie będzie pamiętał, po co to było.

No i dostaniesz części zamienne do telewizora, którego do antenki nie podłączysz. Zwycięstwo pyrrusowe.

Powinien być też zakaz podłączania do sieci czegokolwiek o sprawności poniżej 80% do 50W i poniżej 90% ponad 50W. Najlepsze zasilacze miewają

95%, włącznie ze stopniem PFC, więc żaden wyczyn. To jest prawdziwe eko. No ale teraz to producent ma mieć niskie koszty produkcji, a nie użytkownik eksploatacji...

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Nie mam żdnych płyt. Tzn. mam sporo, wrzuciłem na domową macierz RAID, a nośniki poszły do kubła. Optyczny sposób przechowywania informacji od dwóch dekad nie ma sensu.

Nadepniesz komuś dużemu na odcisk i się zdziwisz. Nie bój, już coś świetnie opłacane papugi wymyślą. :-]

Właśnie tego "powolutku" nie rozumiem. Prostownika synchronicznego nie wymyślono wczoraj, przetwornicy rezonansowej też nie.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Powiedz to zwolennikom muzyki klasycznej ;-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Sam jestem takim miłośnikiem i nie mam najmniejszego problemu z jakością dźwięku. Dla bardziej wymagających jest FLAC.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Pan Paweł Pawłowicz napisał:

Raczej audiofilom. Albo zwolennikom muzykowania klasycznego. Domowa macierz RAID nie wymusza stosowania formatu MP3 czy innego stratnego. Można inaczej.

Jarek

Pan Piotr Wyderski napisał:

Ale można, i w zasadzie nic to dzisiaj nie kosztuje -- o to mi chodziło, że argument z muzyką klasyczną jest całkiem nietrafiony.

Kiedyś dawno (pewnie ze sto lat temu) robiono badania, jaka jakość dźwięku (pasmo, dynamika) najbardziej odpowiada słuchaczom. Wyszło, że właśnie to kilka kHz znane nam z przekazu AM. To co powyżej, było uznawane za nienaturalne w sztucznym przekazie -- bo ani to świnka, ani morska. Nawet stereofonia jako taka została opatentowana bardzo wcześnie, ale pies z kulawą nogą się tą ciekawostką nie zainteresował, patent wygasł.

Pan J.F. napisał:

Większa wierność nie zawsze jest tożsama z lepszą percepcją. Z portretu malowanego przez Firmę Portretową Witkacego można wyczytać więcej, niż ze zdjęcia portretowanej osoby. Choć to drugie jest bardziej naturalne i szczegółów ma więcej. Z przekazem dźwiękowym może być podobnie jak z wizualnym.

Nikt?! Ja z początków tej ery pamiętam takich, co gdy tylko się dało, przykręcali wysokie i niskie tony, by upodobnić dźwięk do transmisji AM, do której byli przyzwyczajeni. W ten sposób lepiej im się słuchało.

Jarek

A potem zamiast odtwarzacza optycznego co zużywa 20W zgrać muzykę na macierz RAID, do której podłączony jest odtwarzacz sieciowy (pewnie jeszcze jakiś switch się przyda) i mamy 100W albo lepiej. Tak, to ma sens.

Reply to
Piotr Dmochowski

Tu nie chodzi o jakość dźwięku, z tym nie ma problemu. Chodzi o przyzwyczajenia. Znam paru stałych bywalców NFM we Wrocławiu, *wszyscy* oni preferują CD.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl
2020-02-06 o 10:16 +0100, Paweł Pawłowicz napisał:

A są w stanie odróżnić CD od FLAC, kiedy oba są odtwarzane na tym samym sprzęcie?

Spotkałem się z opiniami iż najlepszy dźwięk pochodzi z igły adapterowej, bo przedstawia ona "prawdziwą", analogową falę dźwiękową zapisaną w materiale. I z tym mogę w jakiś sposób się zgodzić, a przynajmniej jestem w stanie zrozumieć punkt widzenia. Ale mówić o wyższości CD nad FLAC? Tego nie pojmuję.

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Jeszcze raz: nie chodzi o kwestie techniczne. Zrobiłem na sobie eksperyment, o którym mówisz. Z udziałem osoby, która przełączała źródła według swego widzimisię. Nie byłem w stanie rozróżnić. Ale obawiam się, że ze względu na wiek, gdyby jakiś dowcipniś odłączył mi głośniki wysokotonowe, to i tak bym nie rozróżnił :-(

Czarna płyta ma niewielką dynamikę, kompresowano więc muzykę aby zmieścić ją na płycie. Moim zdaniem taki mastering psuje muzykę, ale są tacy, którzy to lubią. I to ich święte prawo. Chyba, że miłościwie nam panujący zarządzą inaczej.

Ja reż.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

No więc gdzie kontrowersja w mojej wypowiedzi, że nośniki optyczne już od dawna nie mają sensu technicznego?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Krytycznych rzeczy tak, ale już RAID5 pozwala mi spać spokojnie.

Nie oczekuję od biurokratów pojęcia o działaniu zasilaczy impulsowych. Oczekuję, że definiują taką tabelkę:

powiedzą, że minimum akceptacji przy wprowadzaniu na rynek to Gold i niech się teraz konstruktor martwi.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Nie pisałeś o sensie technicznym, pisałeś o sensie w ogóle. A to spora różnica.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Jak padnie Ci ta macierz to ciekawe co powiesz. Nośnik optyczny (najlepiej m-disk) to podstawa.

Reply to
Marek