Snikbox för marksänd digital-TV

Jag besökte farsan och morsan nyligen och kollade på TV
genom deras snikmodell av box för marksänd digital-TV.

Minns inte märket på boxen, men det var typ noname
med nån etikett påklistrad. TV:n är en Philips cirka
21 tums CRT från början av 2000-talet.

Bilden som boxen ger på TV:n är verkligen märklig. Linjerna
i bilden är dubbelt eller kanske fyra gånger så tjocka som en
vanlig linje från ett halvbildssvep. Man ser uppdelningen i
linjer i y-led jättetydligt. Som att ta en gammaldags gif-bild
i upplösningen 320 x 200 och visa utdragen över hela skärmen
på en stor TFT-skärm av dagens modell, med den skillnaden
att det verkar vara bättre upplösning i x-led än i y-led.

Jag har kollat med en DV-kamera och sett att det blir
normal upplösning med den som källa.

Tolkar det som att denna digitalbox är rent skit. Nån sorts
kompromiss i hur digitala bilden kodas av. Har kollat igenom
alla inställningar utan att hitta nån förklaring.

Anders

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Byt box.  Den där verkar vara skräp.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Om du byter box sE5% kolla. Att den har rf ut och inte bara "rf thru",
och att den har texttv. SE5%nt tog jag fF6%r givet, men ack vad jag bedrog
mig.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Det finns mycket skräp ute i handeln nu när många försöker tjäna
snabba pengar på nedsläckningen av det gamla TV-systemet.
Det gäller att man verkligen anstränger sig och tar reda på
vad man behöver för funktioner och vilka boxar som är bra
och inte bara köper det absolut billigaste skräpet.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV
Några tips från er som vet vilka funktioner man kan tänkas behöva och vad
kostar de o vilka modeller finns det?
I september blir vi utan uppe i umeå.

Om du byter box så kolla. Att den har rf ut och inte bara "rf thru",
och att den har texttv. Sånt tog jag för givet, men ack vad jag bedrog
mig.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Vad använder du i din TV nu?

Kanalbyten? Text-tv? Widescreen inställningar? Osv, osv.

Modeller och priser finner du på de stora elektronikföretagens hemsidor.

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu

Något förslag på boxar med RF ut? Alltså skickar signalen ut på RF och inte
bara via scart. Har inte scart på TV:n som ska kopplas in.

/Daniel O

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

vad
inte

Om du inte har komposit heller med röd gul vit så se på www.prisjakt.nu  där
Smartbox 10 var billigast senast, vi har 2 som fungerar bra.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV
va och vad20%
 RF och inte20%
VE5%r box har rf ut och E4%r av mE4%rket Force. C4%r vE4%ldigt nF6%jd med=
 den.
Har digital ut fF6%r bion i kE4%llaren och rf upp till tv-n i vardagsrumm=
et.
Fungerar kanon.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

inte
Jag köpte den billigaste modellen dom hade på NetOnNet, Avant DVB-T 100/3,
349 Kr. Den funkar perfekt, och har RF-out, vilket var ett minimikrav
eftersom TV:n jag har på landet saknar scart-ingång.

/Danne

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

vad
De påstår att den bara har RF loop utan RF modulator, Smartbox var billigare
ett tag.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Har ingen kommit pE5% att det kanske E4%r nE5%got fel pE5% boxen?

Det har faktiskt hE4%nt att elektroniska prylar kan vara felaktiga.

Kolla med fF6%rsE4%ljaren och fE5% den bytt om den E4%r trasig.

Bara som ett tips,

Ralph

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Vi har testat det mesta i boxväg, vad heter den och har TVn scart, komposit
röd gul vit eller bara rund RF som till vanlig kabel?

Våra 5 snikboxar funkar bra men tre har inte textTV.

Ifall du inte har en server som filtrerar bort Jonnefias spammande:
http://de.nntp2http.com/test/2005/12/5758aac5d95b1c772a91e542b717516c.html
som ska sammanfattas lite bättre

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Hur fan trillade du ur mitt filter?

Ser att du vanan trogen sprider dina lögner. Hur känns det? Att konstant
ljuga?

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu
Re: Snikbox för marksänd digital-TV

http://de.nntp2http.com/test/2005/12/5758aac5d95b1c772a91e542b717516c.html
Du får väl svara i sak på rätt ställe istället för att spamma om något är
fel. Alla skurkar brukar neka i början, så även du, lycka till med familjen
och barnet:)

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

Hur vore det om du levde som du lär, din ljugande hycklare?

In med dig i filtret igen.

--
John-Henri Eklund
snipped-for-privacy@swnet.nu
Re: Snikbox för marksänd digital-TV

http://de.nntp2http.com/test/2005/12/5758aac5d95b1c772a91e542b717516c.html
Ja som vanligt kan du inte svara i sak, bara påstå att alla andra ljuger,
precis som när du och Gunnar var stöddiga om att alla andra har fel, men
avslöjades som arbetslösa ljugande socialfall så ni tystnade ett tag.

Tag bort det spammande du börjat eller smaka på mer sanning.

Re: Snikbox för marksänd digital-TV

http://de.nntp2http.com/test/2005/12/5758aac5d95b1c772a91e542b717516c.html
Vem lär ut vad och vad är lögn?

Filtrera du din looser så kan man skriva vad som helst om dig, så kan du
krypa ner under stenen på S-vägen igen:)

Site Timeline