Philips tv med ljudproblem

Hej,

jag har en Philips 28PT4521/13 (chassi MD1.1E). Den har under många år
haft ett problem med ljudet som yttrar sig så att volymen sänks under
perider på tiotals sekunder. Detta fel har typiskt uppträtt när det har
varit varmt och tv:n har varit på länge.

Sedan några dagar har jag ett annat ljudproblem, gissar att det är samma
fel som yttrar sig på ett nytt sätt. Nu är det hela tiden en ton i
bakgrund och ljudet (inklusive tonen) är distat. (Låter som nåt som
bottnar). Om jag använder videon som tuner så låter ljudet bra från tv:n,
så det är förmodligen någonstans i tunerdelen i tv:n som problemet sitter.

Nån som har några tips?

Tack på förhand...

--
 Per Foreby

Re: Philips tv med ljudproblem
Det är troligen ett muteproblem i ljudprocessorn. Kolla också kedjan
Tuner-RFdemod-Ljud. Tonfelet kan vara en småsignaltransistor som gett
sig. Har inte schemat just nu.
/Janne