Problem med kanalmottagning på philips tv 28pt4513

Hej

Jag är helt ny här och har rätt kassa tekniska kunskaper. Hoppas någon kan vägleda mig i mitt problem. Jag fick en begagnad TV igår av en granne som påstod att det inte gick att göra kanalinställningar på TV:n. Detta är vad som sker:

- Med antennkabeln inkopplad får jag enbart brus.

- Utan antennkabel och ett finger på anslutningen får jag in kanal 1, TV2 och TV4, dock usel mottagning.

Det är inget fel på antennkabeln då min andra TV funkar utmärkt. Jag har ingen video, så jag kan inte testa den vägen, däremot fungerar det att se film på TV:n från datorn.

Reply to
Pontus

Det är möjligen inte så att det är lite trasigt i kontakten i TV:n, så att det blir kortslutning när du sätter i sladden ? Kika noga in i kontakten. Det kan ju också vara trasigt/glapp på insidan, bakom kontakten så att, när du sätter i sladdkontakten så blir det avbrott/ kortslutning. Det var några enkla tips.

/Per-Åke

--
Remove "extra" in my e-mail
Reply to

Har du försökt ställa in kanaler på den? Har du egen antenn på taket eller kabel-tv/centralantenn? Har din granne antenn på taket eller kabel-tv/centralantenn?

Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman

Tackar för förslagen. Jag var också inne på att det var någon slags kortslutning i antennen. Hittade dock servicemanualen på nätet så att jag fick reda på hur man gjorde kanalinställningar. Nu funkar det fint. Känner mig hyfsat dum....

Pontus

Reply to
Pontus