Kan SattelitParabolen

Placeras i ett träd (tall) på ca: 3-5.meters höjd,
utan att det blir problem med mottagningen. ?

Är det någon som har erfarenhet att dela med sig...

Re: Kan SattelitParabolen
On Mon, 2 Aug 2004 21:45:13 +0200, "Bo  Darnald"

Om det blåser kan det bli problem.

Re: Kan SattelitParabolen

Och sedan växer det ju, dels vrids/böjs trädet när det växer, och beroende
på vilket träd det är kommer löv att täcka sikten mot sateliten om man inte
röjer regelbundet. Som nödlösning kortsiktigt borde det fungera (om det är
ett kraftigt träd).
Martin

Re: Kan SattelitParabolen
On Mon, 02 Aug 2004 21:16:02 GMT, "Martin Johnsson"

Ju lägre man monterar den på trädet, desto stadigare sitter den.

Re: Kan SattelitParabolen
Som jag sa i frågan trädet är en TALL
& den är nog Fullvuxen, jag har sett den i det skick den är nu i  42.år, &
det är bästa platsen att sätta en parabol
om det ska vara fri sikt mot satteliterna, om jag skulle sätta den på huset
måste jag ta ner tre Tallar & en Rönn
& det får jag inte.
---
En annan sak om det inte går att sätta parabolen i trädet,
min svåger har satt en parabol på storstugan, kan jag från den Dela kabeln
Re: Kan SattelitParabolen

Beror som sagt på om den rör sig när det blåser, rör den sig så att
parabolen vrider sig (viktigast att parabolen inte kränger upp och ner) så
försvinner bilden snabbt, det är inte kul när det är 10 minuter kvar på
deckaren.

huset
det
går
Inte säker på detta, låter lite långt. Dock måste ni byta LNB på parabolen
(under 1000 kr) till ett med dubbla utgångar (ett vanligt huvud kan bara ge
ut en frekvens/polarisering åt gången). Annars kan du bara se samma kanal
som han tittar på plus att du måste lösa det så att din mottagres försök att
ställa in kanal inte når LNB:t (det finns sådana filter att köpa, men
troligen billigare att gå på ett nytt LNB.

Martin

Site Timeline