ir förlängning

Hej och god fortsättning

jag undrar om nån har nån fifigt förslag på följande lilla problem.

jag har en liten stereo stående i garderob som jag skulle vilja kontrollera med dess fjärr även fast dörren är stängd.

Finns det nån enkel krets med nån slags ir mottagare som man kan ansluta till en ir emitter som man kan ha ca 10 meter kabel på ?

Reply to
Magnus

en 1mm plastfiber , funkade för mig runt hörn helt oelektroniskt och billigt ;-)

Reply to
Hannu Kandelberg

det va som tusan . . . tack för tipset

jag hittade ett schema på nätet som med lite modifiering funkade . .

är det nån som är intresserad så hör av er . .

// magnus

Hannu Kandelberg wrote:

Reply to
Magnus