Ersätta ytmonterad....

Hej
Håller på med en Thomson 28DF17E (TV av lite nyare snitt).
Re: Ersätta ytmonterad....
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/tl031.pdf

http://focus.ti.com/general/docs/sitesearch/searchsite.tsp;jsessionid=VAC4ZHVMYEFF3QC1JAVSM4Q?selectedTopic16%53260327&numRecords25%&searchTerm=TL031&statusCode=null

Re: Ersätta ytmonterad....
Man tackar för försöket men det vart inte rätt.
TL031 är vad Thomson kallar den i deras schema.
Kapslingen är SOT23, Dvs. en typisk ytmonterad trissa.

Johan

Re: Ersätta ytmonterad....

Kan du inte ge oss chassiebeteckningen, brukar så något i stil med ICC, ICK
eller TX följt av ett nummer så är det bara att slå upp i schemat.
/leifline

Re: Ersätta ytmonterad....

Följande siffror finnes:
Type 628B/TX807CS (på höljets utsida)
Chassiebeteckningen är förmodligen det här: ZMD346823.
En annan variant som finns är den här GY20TH

Varför måste det finnas så många varianter?

Johan

--

Re: Ersätta ytmonterad....

Hej igen Johan.

Det undrar jag med ibland, särskilt när jag saknar schema.

TX807C är det nummer jag söker och i detta fallet så hade jag ett schema,
som jag läser följande ur: TL031 = BC846B, om du inte har denna på lager så
kan du använda en BC546 under felsökningen.
/leifline

Re: Ersätta ytmonterad....

Du är underbar!!

Du råkar inte veta pinconfig på den...?

Johan

--

Re: Ersätta ytmonterad....

Johan
Ha, nej nu skall jag sätta igång dig så du samtidigt lär lite av detta, om
du går till
http://www.semiconductors.philips.com /
och söker på BC846 så finns det datablad i pdf format att hämta och med
detta verktyg drar du snart igång Tv:n, låt oss bara veta resultatet.
/leifline

Re: Ersätta ytmonterad....
$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Det var pinconfig på den ytmonterade trissan jag menade.
Både BC846 och 546 har jag hemma, databladen oxo

Johan

--

Re: Ersätta ytmonterad....

Står inte detta i databladet ? ??
Nu vet jag inte vad du menar.
/leifline

Re: Ersätta ytmonterad....
$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net:

Jag ber om ursäkt.
Jag har varit helt inne på att att den ytmonterade trissan måste ersättas
med nån ekvivalent och att 546 och 846 var motsvarande trissor.
Databladet innehåller såklart all information.

När vi ändå är inne på ämnet så kanske man kan passa på och fråga om det
finns nåt sätt att identifiera en okänd SMD, även andra fabrikat är
Philips?

Återkommer och meddelar resultatet.

Johan

--

Re: Ersätta ytmonterad....

Jag har en länk till "THE SMD CODEBOOK" på min hemsida.

http://w1.455.telia.com/~u45521195/Dokument/links.htm

Hoppas du finner något som kan vara till hjälp, personligen försöker jag att
använda manualen i första hand.
/leifline

Re: Ersätta ytmonterad....

Tackvare Leifline har tv,n börjat funka igen, Tipset om vilken transistor
som kunde ersätta den trasiga SMD,n var avgörande!

Tack //Johan