slump LED

hej !

jag har en teater som en av våra kunder och idag fick jag frågan om jag
kan ordna nån slags fusk-fackla
dom undrar om det går att lösa med lysdioder.

elektroniken ska monteras i ett 20mm vp-rör.

man kan ju göra detta med en enkel räknare och
3 led'ar. men nu undrar jag om nån av er känner till
en enkel slumpkrets med 4 utgångar och variabel hastighet som dessutom
klarar av att
driva ledar på utgångarna ?  helst ska det hela gå på 1,5v

/ magnus

Re: slump LED

Köp en liten IC med radiomottagare, koppla utgången från radiokretsen till
lysdioderna och ställ in frekvensen som hör till radio NRJ. Nu kommer du att
styra lysdioderna på ett fullständigt oförutsägbart sätt!

/Mats Karlsson

Re: slump LED
Det kräver att man finns i Stockholm, Göteborg eller Malmö
eftersom det bara är i dom städer som NRJ numera ,sedan
ca två månader, sänder i.  ;)  P)

Eller så ställer man in en annan liknande kanal.

Re: slump LED

Nja.. med NRJ:s spellista (sveriges kortaste) kommer man nog känna igen
något mönster redan efter några minuter :-)

Var det inte NRJ som hade en "slogan" typ:
- Hos oss behöver du inte vänta i flera timmar på din favoritlåt!

??

:-)

Site Timeline