Styra TVn med datorn?

Finns det nE5%got bra program fF6%r att styra tv:n med?
En kontrollprogram som styr tv:n med IR vi laptopens inbyggda IR?
Jag skulle behF6%va ett program som styr en Blaupunkt tv.

--20%
---

// Tony

Re: Styra TVn med datorn?

Finns det något bra program för att styra tv:n med?
En kontrollprogram som styr tv:n med IR vi laptopens inbyggda IR?
Jag skulle behöva ett program som styr en Blaupunkt tv.

Kolla in http://www.ziplabel.com/index.html
Kanske är nått.....

Anders

Re: Styra TVn med datorn?
Om du kan styra med laptopens inbyggda IR vet jag inte. Jag har lyckats
styra TV'n med en HP miniräkares inbyggda IR så det kanske inte är helt
omöjligt.

Ett alternativ är annars att bygga (eller köpa) en IR sändare/mottagare som
man kopplar in på serieporten (om man har en sådan).

http://www.fukushima.us/UIRT2 /

Skaffar du en sån här så kan du styra vad som helst (learning remote) och du
kan göra "macron" som utför fler saker. (typ tryck en knapp så sätts TV'n på
med rätt kanal, rätt volym, stereon stängs av om den är på osv...)

[...]

Har för mig att det finns dylika program för Palm. Kanske ett tipps på var