GPS-mottagare. Rekommedering?

Farsan vill köpa en GPS-mottagare för att ansluta till den bärbara så
att han kan få lite positionering, anvisningar m.m. när han är på
resande fot.
Han har tittat på en USB-ansluten liten rackare på www.kjell.com:
http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?31002
Duger den till något?

Jag kan inget om GPS-marknaden och hoppas på er hjälp med rekommendation
på lämplig GPS-mottagare. Givetvis inte alltför dyr, säg 3-4000 kr som
mest men har ni bra produkter som är lite dyrare så ange dessa också.

Tacksam för hjälp och förslag.

--

/Anders

Re: GPS-mottagare. Rekommedering?

för att få massor av synpunker på gps
gå till

http://www.utsidan.se/vb_forum /

och sök på gps
du lär få läsa en bra stund :-)

personligen så har jag en garmin etrex (billigaste modellen)
lätt att koppla in på en serieport på datorn (fast vissa bärbara har ingen
serieport nuförtiden)

fördelen med en handburen är att man kan annvända den utan dator

bara min åsikt, andra kommer nog ha en del annat att säga

Re: GPS-mottagare. Rekommedering?

<klipp>

Tackar för ditt bidrag. Skall titta på den sidan.

--

/Anders

Site Timeline