Mjukstart

Hej

Jag har en bordscirkelsåg (1800w) som starta med en kraftigt ryck/smäll som jag skulle vilja modifiera så den startar lite snällare. (Motorn har borstar som en vanlig hand borrmaskin). Jag vet att modernare vinkelslipar har idag en mjukstarts krets för att rycket inte skall blir så stort. Någon som har en aning om var man skulle kunna köpa denna komponent (eller reservdel) så jag kan montera in den i sågen ? Känner ni till någon hemsida med schema på en dylik sak så kan det toppen.

Mvh Danne

Reply to
Danne

En sån här kanske?

eller en sån här

Jag har ingen aning om de funkar, nån annan här kanske vet?

Reply to
Johan Stålnacke

"Johan Stålnacke" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Bara ett par kommentarer.....

Priset......lite väl dyrt kanske.....och var ska den monteras..lär ju vara trångt innanför skalet sp det blir väl nåt sladdmomtage eller nåt

Pelle

Reply to
Pelle

"Pelle @msn.com>"

vet

rycket

den

monteras..lär

sladdmomtage

Jo priset är lite väl häftigt, trodde man skulle kunna hittat något för en två hundra. Plats är det dock gott om då det finns en "elektronik" box på sågen med startrelä och nollspänningsutlösare.

/Danne

Reply to
Danne