Czas na Windows 10

W dniu 22.01.2017 o 14:27, Jacek Maciejewski pisze:

Zgadza się, ale z lenistwa wolałem siedzieć na Windowsie, bo nie musiałem restartować kompa żeby zrobić operację w banku czy pograć w CS. Chociaż podobno CS GO jest już na linuksa.

Reply to
Mario

W dniu 22.01.2017 o 21:03, Marek pisze:

Zajmij się programowaniem pod PLC albo konfigurowaniem falowników to szybko zrozumiesz, że inżynierowi jest niezbędny Windows.

Reply to
Mario

Tak samo obawiano się gdy nadchodził UEFI. Spokojnie, jakoś się dogadają.

Reply to
Mario

Nie, no wiadomo.

"Linux nie daje rady i dlatego nie działa, tutaj trzeba very specific, complex and unique drivers". No wychodzi że przeciez nikt nie blokuje, więc o co tym pryszczatym lewakom chodzi?

Reply to
Sebastian Biały

Nie zawierzam (komputera) zmieniać. A jeśli się zepsuje, nie sądzę aby nie było dostępnych takich "bez podpisanych bootloaderów". Ostatecznie kupię na giełdzie używany. A co do "ewolucji" Linuxa to już się przymierzam by oststnio dobrze działającą wersję (gdyby jego rozwój poszedł w niekceptowalną przeze mnie stronę) uruchamiać i używać na VM (jeśli inaczej się nie da).

Reply to
Marek

Własnie z tego powodu nie zamierzam tego robić.

Reply to
Marek

Rozumiem, że kolegia lubi ten nieodłączny dreszczyk emocji związany z "bankowaniem" pod Windows? :-)

Reply to
Marek

To będzie dzialać w dwie strony. Jesli nie będziesz "secure" to windows sie nie zainstaluje. Poszukaj firmy ktora jest na tyle głupia żeby produkowac hardware na promila entuzjastów.

"Przepraszamy ale dostęp do wydajnej karty grafiki został zabokowany z powodu niepodpisanego systemu gościa, włączono tryb emulacji CGA". Już jutro w twoim kompie.

Reply to
Sebastian Biały

zabokowany z

Taa, czego dowodem są instalki win95 na współczesnych vm.

Reply to
Marek

OK niech będzie, że Lenovo specjalnie tak robi żeby tylko windowsy na tym chodziły. No i trudno. To w takim razie to jest maszynka, która w zamyśle miała chodzić tylko z windowsem. Na Xboxa tez nie jest łatwo zainstalować linuksa. Weź pod uwagę, że gdyby to się stało powszechną praktyką to cały wschód - Chiny, Rosja i Indie poszłyby całkiem w linuksa i MS by na tym stracił. A w ciągu miesiaca powstałyby firmy zajmujące się przywożeniem laptopów (w tym także Lenovo) z Chin abyś nie musiał zamawiać przez Ali.

Reply to
Mario

I dobrze, bo na tym można zrobić lepsze pieniądze mniejszym nakładem pracy niż przy programowaniu Atmelków. Mniejsza konkurencja :)

Reply to
Mario

Jaki dreszczyk? A poza tym jaki mam wybór skoro mozillowa wtyczka bankowa do podpisywania przelewów nie działa na linuksie. Mam jechać do oddziału banku 25 kilometrów i tracić czas? Gdybym chciał dreszczyk emocji to korzystałbym z aplikacji bankowej na Androidzie.

Reply to
Mario

Pytanie po co co to podpisywanie? Zmien bank. Miesięcznie robię ok 200 przelewów i żadnego podpisywania nie potrzebuję.

Reply to
Marek

Twój wybór.

Reply to
Mario

Ależ tak zrobiły Niemcy i Rosja. Nie wspominając o Korei Północnej.

Reply to
slawek

Dnia Sun, 22 Jan 2017 23:03:39 +0100, Mario napisał(a):

Hę? Mam konta w paru bankach, obsługuję je w linuksie ze starej Opery (coraz rzadziej), FF i Chromium i jakoś nie potrzebowałem specjalnej wtyczki. Co to za bank?

Reply to
Jacek Maciejewski

zabokowany z

Raczej w twoim. Bo po prostu ja tego nie kupię.

Fakt jest faktem: przez wałki z 10-ką spadła sprzedaż.

Reply to
slawek

W dniu 23.01.2017 o 09:09, Jacek Maciejewski pisze:

PeKaO SA.

Reply to
Mario

Ale z windows phone wycofują się całkowicie? Mnie to martwi, bo polubiłem ten system. A kafelki w smartphonie są wygodniejsze i ładniejsze graficznie od ikonek w androidzie.

pozdro

Reply to
robot

Wszyscy dobrze wiedzą, że prawdziwy programista wykuwa zera i jednyki w płycie z marmuru. A gdy wymówi się przy nim magiczne słowo "windows", to traci wszystkie moce niczym Rumpelsktiltskin.

Reply to
robot