przekażnik - czas pracy

witam jak długo może pracować taki zwykły mikro przekaźnik z cewką na 220 V, chodzi czas przez jaki przez cewkę może płynąć nieprzerwanie prąd, żeby cewka się nie przegrzała, czy są jakieś specjalne przekaźniki, bardziej wytrzymałe, mogące pracować kilka godzin non stop pozdrawiam s_13

Reply to
s_13

Zasadniczo przekaznik powinien wlasnie moc pracowac non-stop .. Chyba ze jakis specjalny i ma napisane ze nie moze :-)

Zainteresuj się przekaźnikami bistabilnymi. Przełączasz i zostawiasz w spokoju.Nie musi być napiecia na cewce.

Przeczytałem jeszcze raz Twoje pytanie i już nie wiem czy o to Ci chodziło....

no ale tam przecież jest cewka, będzie się grzała, chyba że są cewki, które mogą się grzac długo i nie szkopdzi to im

Reply to
s_13

Użytkownik "Michał T" snipped-for-privacy@NOSPAMepf.pl napisał w wiadomości news:e4utjb$l4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

:-) niezupełnie, chcę kupić takie urządzonko:

tam jest przekażnik załaczający obwód, urządzonko nie wzbudza zbytnio mojego zaufania, właśnie przez ten przekażnik, przy spadku temperatury poniżej ustawionej, cewka przekaźnika będzie zasilana przez dosyć długi czas, aż temp. wzrośnie i wyłączy cewkę, jakoś nie bardzo wierzę , że ona to wytrzyma pozdrawiam s_13

Reply to
s_13

Użytkownik "s_13"

Wiesz na 100%, że tam jest przekaźnik? Nawet jeżeli jest to nic mu się nie stanie jak będzie załączony wiele godzin.

Robert

s_13 napisał(a):

Dokładnie taki sam regulator kupił mój brat w marca tego roku. Do tej pory problemów nie sprawiał (pracuje w akwarium - 2 grzałki po 100W). Jedynie występuje takie zjawisko, że przy podłączaniu innych urządzeń do tej samej listwy powoduje chwilowe włączenie, bądź wyłączenie grzania.

Oczywiście nie mam nic wspólnego z tą aukcją ;)

Reply to
Michal Waskiewicz

Dnia Tue, 23 May 2006 14:27:30 +0200, s_13 napisał(a):

Jeśli jest to przekaźnik, to nie ma problemu. Cewka się nie przegrzeje.

Pozdrawiam Marcin Stanisz

Reply to
Marcin Stanisz

Użytkownik "s_13" <s snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:e4uqnf$92m$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Nieskończenie długo Jeśli nie wytrzyma to jest lipny One są przeznaczone do ciągłej pracy Cewka ma prawo być gorąca.

Reply to
Dionizy

Opornik sie grzeje, silnik sie grzeje, zarowka sie grzeje - nawet przewody ktore je zasilaja sie grzeja.

Sztuka w tym zeby moc tracona tak dobrac do odprowadzenia ciepla zeby tempretatura sie ustalila na bezpiecznym poziomie. I konstruktorzy to robia ..

O cewkę byłbym spokojny. Jeśli coś miałoby wzbudzić mój niepokój to styki przkaźnika, czy też mikrostycznika, chociaż jak napisał 1000W to chyba wie z czego to wynika, no chyba, że nie...

Reply to
usb

dzięki za odpowiedzi, trochę się uspokoiłem, najwyżej wymienię przekaźnik, jak będzie jakiś lipny, te 1000W w opisie aukcji to oczywiście przesada, z doświadczeń użytkowników wynika, że nie powinno się przekraczać 300, ja i tak będę przelutowywał piny na przekaźniku, bo chcę go wykorzystać odwrotnie, nie do zasilania grzałki, lecz do wentylatorów chłodzących, o mocy gdzieś około 10W pozdrawiam s_13

Reply to
s_13

Użytkownik "s_13"

Pod warunkiem, że jest przekaźnik i ma styki rozwierne.

Robert

Robert Wańkowski napisał(a):

Przekaźnik jest (chyba, że coś innego cyka ;)), styki rozwierne nie wiem

Reply to
Michal Waskiewicz