Video Luxor 4703 N

Den fungerar när den kallstartas men efter en stund vägrar den att mata in band. Ibland kan den fungera i många timmar med åtskilliga bandbyten medan den i andra fall ger upp efter några minuter. Någon som har något tips om vad det kan vara?

Mvh

Reply to
Per Logdlund

"Per Logdlund" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Låter som om det är -Modeswitchen- som kan behöva ett sprut av rengöringsspray, den sitter lite illa till i denna mekaniken som för övrigt är en Sanyomekanik. Switchen (oftast blå till färgen med ett vitt litet kugghjul på) sitter under laddmotorn och man kan se den från undersidan och det finns precis plats för att komma åt med röret på sprayburken.

En annan felorsak kan vara att laddremmen är för slapp, den är också lite joxig att byta, här måste man demontera kuggskruven innan, men var försiktig. OBS ! Montera inte bort laddmotorn för då får du problem kan jag lova dig.

/ leifline

Reply to
leifline

Jag hittade den blå saken, som att precis där du skrev, och gav den några duschar rengöring. Efter en stunds torktid fungerar den igen :) Är det någon typ av kontaktdon som styrs av mekaniken, och sedan skickar på ström till laddmatorn?

Nu återstår att se om det fungerar i längden utan några återfall. Du ska ha tusen tack för hjälpen.

Laddremmen verkar vara helt ok.

Mvh

Reply to
Per Logdlund