Luxor / Nokia Eurostereo 2B (180 7026)

Hej!

Har en Luxor (Nokia) Eurostereo 2B TV (tror att chassiet heter 180
7026).

Problemet är att säkringen går så fort jag sätter på spänningen. Det
är en kompis TV och hans felbeskrivning är att TV:n fick en konkav
eller konvex bild ("timglas") och dumt nog så fortsatte han att
använda TV:n i månader innan den helt gav upp.

Jag har tittat på det lilla kortet med säkringen (Nokia mains filter
ES 2B) och mätt den kondensatorn som satt där (den mäter okej). Är det
någon som har något tips om vad det skulle kunna vara? Jag antar att
det kan vara någon komponent i den sektionen där sladden/kontakten går
ned i kortet (strömförsörjningen?) som kommer ifrån panelen med
huvudströmrytaren (precis bakom mains filter kortet) men jag har inget
schema (har något det för övrigt) så det är litet svårt att felsöka.

Mycket tacksam för tips!

Site Timeline