Trasig bildskärm - NOKIA 446PRO

Är det någon i gruppens som kan hjälpa mig att hitta en servicemanual el.
liknande för en NOKIA 446PRO?

Är det dessutom någon som har tips om felorsak, vore det ännu bättre :-)

Symptom:
- Bilden är väldigt ljus och den blir ljusare för var dag. "Brightness" är
nu satt så lågt det går men bilden är ändå för ljus.
- Bilden blir suddig ibland - Oftast några minuter direkt efter påslag, men
ibland plötsligt när den varit påslagen i flera timmar.
- Vid några tillfällen har det uppstått nästan vågräta ljusa linjer. De är
knappt 10 till antalet och jämnt fördelade i vertikalled.

Skärmen har varit inskickad på garantireparation för exakt samma symtom för
knappt ett år sedan. Uppenbart lyckades de inte fixa det egentliga felet,
men nu har garantin gått ut och verkstan lämnade naturligtvis ingen utökad
garanti på reparationen.

Någon som har någon idé om vad det kan vara för fel eller ska jag ge mig ut
och handla en ny skärm.

Site Timeline