Sony - felkod...???

Hej!

Jag har en ca. 10 år gammal Sony 29" Super-Trinitron (kommer inte ihåg exakt
vad den heter), och min fråga är:

När TV:n gått en liten stund, 3-10 min så kan bild och ljud försvinna
ibland, bilden försvinner och bakgrunden ljusas upp för nån sekund för att
senare bli svart alltså "off", nu kommer den egentliga frågan...skickar TV:n
ut felkoder på de två lysdioderna som normalt indikerar bl.a stereo etc. ??
Den blinkar i alla fall 13 ggr (om jag inte ränkat fel) i snabb takt med den
högra (framifrån sett) och 1 blink med den vänstra om och om igen....ibland
kommer den igång av sej själv och ibland måste man trycka igång den på
fjärren. Den kan göra så här någon/ra gånger per dag, efter en stund blir
den stabil och kan stå på i timmar...

Jag har inte idats sätta mejseln i den ännu, utan undrar i nuläget mest om
det är felkoder och isåfall och dessa finns listade nånstans...??!

Eh...här finns ju många kompetenta "hjärnor" så jag passar på att tacka på
förhand... :-)
/ AN

Site Timeline