SVHS ? ?

hej !

är det möjligt att från en tv-tuner plocka signaler som skapar en SVHS
signal ? jag har ett gammalt chassie som jag vill använda som tuner till
min hemmabioanläggning och bara använda tv'n som en monitor

Re: SVHS ? ?
On Thu, 18 Sep 2003 06:14:11 GMT, snipped-for-privacy@telia.com (Magnus

SVHS är enbart videobandspelare.
Finns ej i tuner.

--

 + Ken +

Re: SVHS ? ?
jag menade Y/C signal  . . . jag uttryckte mej lite fel . .

Re: SVHS ? ?

SVHS är en metod att spela in en videosignal på ett magnetband. Metoden
är en vidareutveckling av VHS. En tv-tuner har ingen signal som liknar
SVHS så vad du söker efter är SVideo.

Det som skiljer en vanlig videosignal från en svideosignal är att för
svideo är ljusstyrka (luminans) och färg (krominans) separerade. Om svideo
går att få ut ur en tv-tuner beror på hur tunern är konstruerad.

--
Göran Larsson     http://www.mitt-eget.com /

Re: SVHS ? ?
skulle det hjälpa om jag la upp ett schema på nätet ?

Re: SVHS ? ?

Troligtvis. Det verkar finnas många här som vet hur en TV fungerar
och någon kanske känner till din tuner.

--
Göran Larsson     http://www.mitt-eget.com /

Site Timeline