CD Bränn

 Någon som har en aning om alla "gamla"
 "stationära" cd brännare, för stereoanläggningen är
 helt ute ? Det har funnits. Just nu finns 2st NAD/Denon på
 HiFi Klubben, men är i 7800:- klassen. ( Fast den ena
 har inbyggd MP3 Encoder )

 Jag har ledsnat på att köra LP skivor till datorn och
 "klipp och klistra". Dessutom är signal kvalitén inte bra
 just nu. ( Och dator/Stereo i olika rum )
 Man kan ju alltid köpa bättre grejjor, men jag vet att
 det funnits många olika CD-Brännare för HiFi anläggning.

 Proson hade en bl.a som inte ens krävde Audio-CDR.

 Men nu när man skall leta verkar det vara ute med dessa
 pryttlar ? Är det bara NAD/Denon som har CD-R nu ?

      Med Vänliga Hälsningar / Lars Hellström
   Celero Support AB / Ett företag i Volvokoncernen.

Re: CD Bränn
<<klipp>>

 Jepp... Philips. Hmmm... var inne på Coop Backaplan
 igår. Killen sa att dom inte hade något sådan kvar ...
 ... och så är dom Philips service ställe/leverantör :-(

 Där ser man vad mycket en försäljare kan ... :-)

      Med Vänliga Hälsningar / Lars Hellström
   Celero Support AB / Ett företag i Volvokoncernen.

Re: CD Bränn
Fler ledtrådar måhända ;

http://shop1.outpost.com/category/Outpost/Electronicstab/Audio/Digital+Recorders?accipterAreaString=ELEC.AUDIO

</A>

Re: CD Bränn

 Ja, ser man på.... lite Sony och HarmanKardon.
 Lite trix med att hitta rätta återförsäljare i Göteborg bara :-(

 Men det ser ju onekligen ut som det finns några varianter
 kvar ute i elektronikmarknaden.

      Med Vänliga Hälsningar / Lars Hellström
   Celero Support AB / Ett företag i Volvokoncernen.

Re: CD Bränn
Kolla Tascam.

Vi har själv tascam och pioneer brännare på jobb.

Mvh

Tomas Nilsson
Fremlab AB

rders?accipterAreaString=ELEC.AUDIO

Re: CD Bränn

Man brukar kunna köpa begagnade dylika RIKTIGT billigt, jag hittade
en philips för 500:- förut, men bangade efterssom den inte kunde
moddas att ta riktiga CDR's (den krävde CDR-Audio)

Flera av dom "stora" märkena gick att modifiera så dom tog
vanliga skivor, på vissa (någon iaf) slog man en kod på fjärren :)

Dom sålde rätt dåligt tror jag.. så dom som finns kvar idag
säljs väl enbart till folk som vill ha så mycket att dom
kan betala för det :)

Men varför inte leta begagnat ?

Re: CD Bränn

Att göra en WAVE fil till flera spår på en CD när den bränns är ganska
enkelt, antingen skriver man en Cue sheet eller så går det att göra direkt i
Nero med en enkel grafisk sampleeditor.
I Nero drar du bara in filen till AudioCD projektet, högerklickar på den,
väljer properties och "splittar" bäst du vill. Det går också att göra om du
har flera WAVE filer (t.ex. A och B sida). Det går till och med att lägga
t.ex. första låten från första wav filen först, sedan lägger du en ny wave
som spår 2 och sist lägger du andra låten från första wav filen sist.
Vidare så finns det filter som reducerar vinyl klick och brus inbyggt, de
har jag dock inte testat, föredrar att använda en riktig samplingsredigerare
(eller rättare sagt, jag föredrar att inte ta bort sånt alls om det inte är
alldeles för mycket då jag tycker det är charmigt).
Nero är helt enkelt ett mäkta trevligt program