Rikta om lpt till lpr

Hej!
Har ett gammalt DOS-program som jag gärna vill använda och problemet
är att man bara kan ställa in lpt1 till lpt3 i
utskriftsinställningarna,  kör Windows 2000.
Har för mig att det gick att styra om i NT4 men det ser inte likadant
ut i 2000. Det finns ett alternativ till, att skriva till en fil och
gå via GSView. Detta är ju bara merarbete så om någon vet hur man gör
så skulle jag uppskatta lite ledtrådar. Postscriptskrivaren sitter på
en Freescoburk och funkar fint till andra program.

Steve

Re: Rikta om lpt till lpr
On Tue, 03 Feb 2004 11:13:10 GMT, Steve Dahlqvist

Ouups!
Ser att jag inte lyckats posta i riktigt rätt grupp, sorry!
Hoppas det går bra ändå.
Steve

Re: Rikta om lpt till lpr

Hjälper det här?

If there is a special circumstance where the user needs to redirect a
network printer, you can map the network printer to a local port.

For Windows 2000 and Microsoft Windows NT, you can use the following
command:

net use lpt3 \servername\printer /persistent:yes

This command maps the network printer to the local port LPT3. The user can
then install the correct drivers for that printer as though the printer was
installed on LPT3. If this is done, the printer on LPT3 is redirected when
the user connects to the Terminal Services session. This also works with
LPT1 and LPT2, as long as there is not a local device on either of these
ports.

Det borde väl annars gå att skapa en batchfil som först skriver ut till fil
med DOS programet och sedan skickar den till Ghostscript.
--

Re: Rikta om lpt till lpr

"assign" kanske bara är för skivenheter? annars assign lpt3=lpt1
Eller "mode". Typ mode lpt3=lpt1...

--
ulf johansson

http://www.gurka.se/gurka.php?x=3