Nybörjare på TV rep söker Kunskap från proffsen!

Lugn alla egna företagare jag ska inte konkurera utan bara smita ut
till garaget för "pilla" lite och slippa tantens pladder ;-). Vad vill
jag veta då och vad ligger ribban. Jag gick en driftteknisk linje med
El/tele på schemat några timmar/vecka dock är det 15 år sedan men jag
vet iallafall vilken komponent som är vad och vet någorlunda hur man
mäter på dem. Och det jag vill veta är: Lite logisk felsökning, vad
jag ska hålla fingrarna borta från då jag mäter då tv:n är
spänningssatt. Jag har också lyckats komma över en scoop som jag
tänkte lära mig använda igen (kunde lite i skolan) så vet någon en
schysst hemsida där man enkelt kan damma av sin gamla kunskaper i
detta ämnet att använda ett o-scoop är jag tacksamm. Så skööjj det
skulle vara å få lite mer kunskap för att tillbringa tiden med en
gammal tv och en varm doftande lödpenna i ett tyst garage

Ha´re alla "kan självare"

Re: Nybörjare på TV rep söker Kunskap från proffsen!
Hej!
Jag har en sida med felsökning, teori och blandat om TV-apparater.
Tyvärr finns en reklamstripe på höger sida från yahoo (försvinner
efter 5 sek).

www.geocities.com/crtse

lycka till!
/Janne