Fråga Telefunken 615 och Nokia Core2-chassit

Det här felet har jag sett förut men ej hittat orsaken,det
kan vara ett typfel på gammal TV.
Högspänningen slår ifrån någon sekund med ett vitt vertikalt streck,
sedan återgång till normal bild och strömförbrukning,det är linjepulserna
som försvinner vid drivtrissan till BU208,jag tror att det
HS-protekt som stryper förstärkningen,men jag kan ej hitta någon
anledning.Har bytt BC639 och några el.lyt men felet finns kvar.

Nokia Core2-chassit har dåligt ljud särskilt vid textning,den går ej att
fininställa till bra ljud/bild,har bytt 2 st el.lyt 4.7 och 47uF
i tunern utan resultat.
Tacksam för hjälp.

Re: Fråga Telefunken 615 och Nokia Core2-chassit
Kolla in min sida för lite tips.
Jag har dessa scheman om du är inresserad.
www.geocities.com/crtse
/Janne

Site Timeline