Philips TV med CP110 chassie...

Hej!

Har en Philips TV med ett CP110 chassie. Jag har bytt nE5%gra
kondensatorer och har fE5%tt igE5%ng den igen men den E4%r inte riktigt
som den skall E4%ndE5% och undrar om nE5%gon har litet tips vad jag kan
leta efter fel?

Det som hE4%nder E4%r att jag fE5%r upp horisontala vita streck. Det
spelar ingen roll vilken kanal jag stE4%ller in eller sE5%. Kopplar jag
pE5% Text-TV sE5% hE4%nder inget heller utan samma vita streck hela tiden.
Jag har E4%ven testat att koppla ur Text-TV modulen utan fF6%rE4%ndrat
resultat.

Jag har tagit en bild (dE5%lig men den kanske rE4%cker) som jag kan ladda
upp om det skulle underlE4%tta.

Som sagt, mycket tacksam fF6%r tips!

Re: Philips TV med CP110 chassie...

  /janne20%

Re: Philips TV med CP110 chassie...
Janne!

Tack fF6%r ditt svar men det E4%r inget problem med att "screen" E4%r fF6%r
hF6%g, det E4%r nE5%got annat. Som sagt, kanaler osv. fungerar inte alls
ej heller RGB in via SCART sE5% fF6%rutom att TV:n uppfF6%r sig normalt
med fjE4%rrkontrollen och standby m.m sE5% E4%r TV:n sE5% att sE4%ga "dF6%d=
"2E%

Jag har lagt upp bilderna jag tog ocksE5%;
http://img98.imageshack.us/my.php?image3D%cp1101jh5.jpg
http://img225.imageshack.us/my.php?image3D%cp1102ec0.jpg

Jag tog bilderna med min kamera i telefonen sE5% dem E4%r inte sE5% bra
men visar i alla fall resultatet.

 bildrF6%rskortet) lite grann.

Re: Philips TV med CP110 chassie...

Något gör att röret drar på max strålström. Antingen är det G-2/screen
voltage som är åt h-e för hög, eller så är det katoderna som är för
lågt spänningssatta.
Mät med en högohmig voltmeter på bildrörssockeln, om allt är rätt så
har du c:a 150v dc på var och en av de tre katoderna och g2 ligger på
c:a 3-400v. Om katoderna ligger för lågt kan det bero på att matningen
till RGB trissorna saknas helt. (är cirka 180v och tas från hs-trafon
via diod och konding) Eftersom röret lyser upp i grått/vitt så är felet
någonstans som de tre kanonerna använder gemensamt. Om det vore
bildrörsfel typ kortis katod till glöd hade röret lyst upp i den färg
som den kortade katoden sköter om. (Rött, Blått eller grönt)

--
Hälsningar från Hönö
Tv-Jensen

Site Timeline