konstigt elektriskt problem med dator

Jag har den dator där det bara verkar vara spänning till de delar som ej är jordade mot chassit. Processorfläkten går igång, men ingenting annat. Hårddisk, CDROM är helt döda, och verkar strömlösa. Ingen bild till monitorn. Den har funkat förut helt felfritt, men har uppfört sig så här lite då och då. Trodde jag löst problemet när jag kopplade den till ett jordat uttag (den är kopplad till ett jordat uttag nu), men sedan kom problemet tillbaka. Vad beror det på och hur fixar man det? Tacksam för all hjälp.

Reply to
Dean Keaton

Troligen för svag eller trasig nätdel. Skulle tro att +3,3V och +5V inte fungerar från nätdelen, men däremot fungerar +12V.

--

 + Ken +

"Ken" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Jag har på en tidigare dator haft problem med lödningarna till strömanslutningarna. Dvs glapp i socklarna för elanslutningarna. Du kan ju kolla dem samt att kontakterna är monterade rätt för säkerhets skull.

Morgan O.

Reply to
Morgan Ohlson