Digital-tv - Page 2

SV: Digital-tv

diskussionsgruppsmeddelandet: snipped-for-privacy@4ax.com...

Det verkar vara många olika saker att tänka på innan man går in i radio
affären.
Någon bra begagnad verkar det inte att gå att få tag på. Tekniken verkar gå
fort fram till bättre apparater.
b/l

Re: Digital-tv

Ja det gäller att hitta en apparat som är modern och snabb
och som man trivs med och har de utgångar man behöver.
RGB via SCART-uttaget skall man ha och det har de flesta, kanske alla?
En digital ljudutgång till sin hembioanläggning kan vara bra,
få har det.
Jag kör med den analoga ljudutgången till min vanliga stereoanläggning
så att det blir bra ljud i alla 22 högtalarelement.
När det gäller snabbheten är det processorn som måste vara snabb
för att hinna med avkodningen och snabb manövrering samdidigt.
Den gamla Nokian vad både långsam och drog så mycket ström
att den var glödhet. Min Sagem är snabb och ganska sval.

Re: Digital-tv

jag kopplade min T212's S/PDIF utgång via en omvandlare till toslink
från luthman.se till min Yamahaförstärkare med optisk ingång. funkar hur
bra som helst och konvertern kostar 695:- inkl. moms

Re: Digital-tv

alla?
stereoanläggning
hur

Intressant. Är det många filmer som sänds i multikanal (5.x eller 6.x)
?

Danne

Re: Digital-tv

Än så länge är det endast Allsång på skansen som sänts i 5.1.
Allt i SVT1 sänds däremot med DD 2.0 och de kommer så småningom att
sända filmer och en del egenproducerat material i 5.1
SVT kommer efterhand också att förses med DD men se på www.svt.se för
info.

Site Timeline