Digital-tv

jag kopplade min T212's S/PDIF utgång via en omvandlare till toslink från luthman.se till min Yamahaförstärkare med optisk ingång. funkar hur bra som helst och konvertern kostar 695:- inkl. moms

Reply to
Magnus

Sagem 4410 tycks i alla fall ha extremt liten skillnad mot Nokia212T. Den skillnaden kan knappast ses och så stor skillnad tror jag inte det är mellan apparaterna som du påstår. Jag har då aldrig sett någon sådan bra TV-apparat trots att jag är en mycket intresserad tekniker och extra intresserad angående just detta. Jag tror at du hade ett dåligt exemplar eller dålig SCART-kabel. Har själv varit TV-reparatör och själv gjort modifieringar i videokretsarna i TV och videobandspelare för att få så bra kantsvar som möjligt i videosignalen för att få bästa skärpa och har därmed ingående kunskaper och praktisk erfarenhet i detta ämne. Upplösning är något helt annat.

märker skillnaderna.

Nu är vi tillbaka i det gamla vanliga och det är därför jag sällan skriver här avbryter nu vidare kommunikation.

Jag rekommenderar er som är intresserade av hemelektronik att besöka följande forum istället de är modererade och bra:

Junkan

alla?

stereoanläggning

hur

Intressant. Är det många filmer som sänds i multikanal (5.x eller 6.x) ?

Danne

Reply to
Danne S

Än så länge är det endast Allsång på skansen som sänts i 5.1. Allt i SVT1 sänds däremot med DD 2.0 och de kommer så småningom att sända filmer och en del egenproducerat material i 5.1 SVT kommer efterhand också att förses med DD men se på
för info.
Reply to
Junkan