Centrum TV

Jag har en 32" Centrum TV som har slocknat. Är det någon som vet om det går att hitta något schema till denna? Säljs Centrum under annat namn också? Jag kan se att IC201 och R237 har gått sönder. IC201 kan jag fixa men säkringsmotståndet R237 är för bränt för att se vad det ska vara för värde. Modellen på apparaten är Centrum eCom17/S.

Tack på förhand Stefan Svensson

Reply to
Stefan Svensson

Stefan Svensson skrev:

För upplysning kan jag säga att Centrum är ett av många namn på den burken. Tex Luma har samma apparat.

--

Mysko
Reply to

Hej, det kan vara ett Vestel Chassi typ 11AKxx, leta efter ett "AKxx" nr i TV-n, leta schema här

Lycka till. Bertil L.

"Stefan Svensson" skrev i meddelandet news:Kh2gf.38449$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Reply to
Bertil L

Tack för hjälpen. Jag hittade chassinummret det är 11AK41J-7. Det visade sig att det var några smådelar som har åkt med när IC201 gick sönder. Förutum motstånden R233, R237, R234 så har D212 också gått sönder. Denna diod är en HER107. Är det någon som vet om denna går att ersätta med någon annnan som är vanligare?

Stefan

"Bertil L" skrev i meddelandet news:Wp3gf.38465$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Reply to
Stefan Svensson

HER107= 800V 1A 75nS, UF4007, BYV26E eller liknande. Bertil "Stefan Svensson" skrev i meddelandet news:nKogf.38571$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Reply to
Bertil L

"Stefan Svensson" skrev i meddelandet news:nKogf.38571$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

Bra jobbat Stefan. Skicka gärna ett litet mejl till Leifline , så kan han lägga din kunskap till samlingen. /Morgan

Reply to
Morgan