Kan en radiostation försvinna från radion?

Ja, det låter kanske konstigt. Jag har lyssnat på Mixmegapol i över ett år,
men nu är den helt borta från radion. Har provat men en annan radio och då
är det inga problem. Det verkar precis som om frekvensen är borta från
radion. Kan ta emot intilligande frekvenser.

Fredrik

Re: Kan en radiostation försvinna från radion?

ett år,
och då

Stationen kan väl ha "flyttat"!?

Morgan O.

Re: Kan en radiostation försvinna från radion?

år,

Det är en gammal hederlig analog radio med en stor ratt.

Fredrik

Re: Kan en radiostation försvinna från radion?

Kan det vara så att radion har "gått sönder" så att själva
"intervallet" man väljer stationer på har flyttats, så att man t.ex
bara kan ratta in 88-100 Mhz ? fast de låter ju idiotiskt.

Mitt förslag är, öppna radion och kolla om det är något fysiskt som
har gått sönder i den ? t.ex någon rem eller något annat som är
trasigt ?

Annars har den kanske flyttat på sig då, kanalen ?

Site Timeline