DVD-spelare bärbar

Söker bärbar DVD med inspelningsmöjligheter. Finns det någon på marknaden. // Rune

Reply to
Rune Nilsson

Det finns ju video-kameror som spelar in på DVD, men jag vet inte om dom "räknas"?

Vet inte om dom har någon extern ingång eller bara kan spela "genom linsen". Vanliga DV-kameror med band har dock ofta både analog och digital ingång.

/Johan

Reply to
Johan Stäck

+Johan Stäck wrote

Nej, analog ingång är ganska ovanligt tyvärr, inte ens digital ingång är att betrakta som standard.

När flickvännen skulle köpa kamera kollade jag på just det, och det är bara dom lite dyrare kamerorna som har sådant.

Det blev en Canon MV 750i för övrigt, den har digital och analog på både in och utgång.

Hur blir egentligen bildkvaliten från den analoga ingången?

Reply to
Joel W.

+Joel W. wrote

Det har jag tyvärr inte hunnit prova än, men det kommer, jag tänkte både filma från min motorcykel (Jag har en liten sony PAL-kamera som man kan fästa på lämpligt ställe och sen koppla in) och konvertera VHS-filmer med den..

On 051124, Glenn went completely off-topic in swnet.teknik.elektronik by posting :

Ghostrider-wannabe?

--
Hon gör det så,
att du ger varken akt,

+Roland R wrote

Nä, jag är alldeles för rädd att göra illa mej för att köra ens i närheten av det körsättet :)

Du måste vara i Huddinge för att göra detta :-)

Reply to
Dataspider