Bluetooth moduler

Hejsan gruppen!

Letat runt internet efter billiga bluetooth moduler,
förr diverse mikrodator-projekt.
Problemet är att jag inte hittar några.
Hittar jag det så är det kryptiska sidor utan priser som ligger i utlandet.
Någon som kan tipsa om vettigare sida/or att handla från?

VH/ Johan

Re: Bluetooth moduler

Det ligger dessvärre på den nivån - minimum 1000 st
i order - typ.

Men om du har/jobbar i ett företag, gärna större och börja på E....
så kan man i många fall få sampels mot betalningen att man
får umgås med en säljare någon timme så småningom... :-)

Annars  måste du hitta en 'detaljist' som har dessa prylar
i mindre portioner  - har du provat med ELFA och liknande
företag.

- kom ihåg, 'billigt' gäller bara om du köper
i >1000-pack.

---

en av orsakerna till att småföretag har så svårt
att bli stora då vinsterna från produktion kommer
Re: Bluetooth moduler

Hmm.. Nja några sådana resurser har jag inte.
Men njo hitta den detaljisten går inte så bra.
Elfa har inget i bluetooth-väg annat än färdiga
produktlösningar, för trådlös överföring av RS-232 eller dyl.
För mycket pengar.

Det verkar inte som bluetooth har slagit igenom riktigt ännu.
Få produkter som inehåller det..?

VH/ Johan Olofsson

Re: Bluetooth moduler

Kanske det här kan vara nåt ?:

http://www.martinssonelektronik.se/Martin/text/s11.htm

/Johan

Re: Bluetooth moduler

Jo, tackar det var intressant!
VH/ Johan Olofsson

Re: Bluetooth moduler

Jag blev en smula intresserad av dom också. Har du fått reda på något
pris och vilken kvantitet dom säljer?

Re: Bluetooth moduler

Såhär sa han:

-Klipp-
TDK´s seriemodul kostar 785 SEK + moms per styck. ( art nr TRBLU20-00100-01
)
Vi erbjuder även utvecklingskit från TDK som gör det enklare att komma
igång.
TDK Dev kit innehåller 1 st TDK Bluetooth  seriemodul + 1 st USB Bluetooth
dongel + Lab kort med anslutningar för
RS232, spännning + Trafo + CD med dokumentation.
Priset på dev kitet är 2000 SEK + moms.  ( art nr TRBLU20-00800-01 )
Motsvarande kit utan USB Dongel kostar 1500 SEK + moms. ( art nr
TRBLU20-00700-01 )
Allt finns i lager för omgående leverans. Levererans sker mot postförskott
om ej företag/universitet står som beställare/betalare.
V.v. hör av Er om Ni vill ha ytterligare info!
Med Vänlig Hälsning,
Henrik Andersson
Product Manager
Martinsson Elektronik AB
-Klipp-

Tycker det är en smula dyrt..

VH/ Johan Olofsson

Re: Bluetooth moduler

Tack för informationen!  Jo det är en smula dyrt.

Re: Bluetooth moduler
Vad används en Bluetooth modul till?
/Janne

Re: Bluetooth moduler