Pinout för en gammal Blaupunkt bilstereo

Hej,

Har en gammal blaupunktstereo som jag tänkte prova att koppla mp3-spelaren till.

Är inte säker på om det går utan att med signalering "lura" den att det finns en CD-växlare.

...Men jag behöver i alla fall en pinaout-beskrivning av kontakten som ser ut så här:

Den heter "Kingston DJ" med artikelnummer 7644381013

Jag hittar lite olika bud på internet (mest tyska sidor) och ingen

100% beskrivining.

Egentligen är det _nog_ bara ben övre 10-poliga kontakten jag behöver beskrivning för (se bild) men det skulle vara bra om någon har en komplett.

//Johan

Reply to
Johan

"Johan" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Ser ju ut som vanliga iso-kopplingar å det borde finnas på nätet...

Hälsningar från Hönö
Thomas Jensen
Reply to
Thomas Jensen

Det finns dessutom färdigt kablage från Blaupunkt som passar i ISO-C-line-in och som har en dryg meter kabel med 3.5mm telejack i andra änden. Kostar runt 70 spänn och då slipper du leta lösa ISO-block.

Kolla bara att stereon stödjer Aux, den brukar behöva aktiveras under i någon meny för att komma med i source-loopen [radio-cd-aux]

/P

Reply to
PelleN

"PelleN" skrev i meddelandet news:d5pola$3tg$ snipped-for-privacy@newstree.wise.edt.ericsson.se...

ISO-C-line-in

Hittade detta på detta ställe:

Den 10 poliga finns med i denna modell med lågnivå både in och ut, och även en switchfunktion på ett pin... som du kan se så finns det både data och clock i själva strömkontakten för att styra cd:n och jag antar att cd:n ställer switchen hög när den vill komma med audio in... Du får klura litet själv, men antagligen är "switch hög" lika med +5 volt...

Hälsningar från Hönö
Thomas Jensen
Reply to
Thomas Jensen

Denna skall det vara!

Det är ju inte helt lätt att hänga med i ryska språket...

Här är länken till startsidan,

och om man håller muspilen över knapparna till vänster kan man få knappbeskrivningen nere till vänster på engelska. Efter ett klick på önskad knapp kommer man till en sida där man klickar på "CXHEMBL" till vänster.

Hälsningar från Hönö
Thomas Jensen
Reply to
Thomas Jensen