IR-deckare (Larm)

Har fått en larm ir-deckare i min ägo.
Jag har förstått att den har en uppvärmningstid.
Jag vet inte om den jag fått är defekt på något sätt.
Men har kommit fram till att när jag slår på spänningen till den,
sedan väntar jag en minut och slår från spänningen och till snabbt 2ggr. Då
börjar den arbeta. Är det något speciellt initieringsschema för dessa vad
gäller matningsspänningen? Eller är det bara min som beter sig mysko?

Ska surfa rätt på något datablad för någon ir-däckare, men det skadar
aldrig att fråga här också.

VH/ Johan Olofsson

Re: IR-deckare (Larm)
Jag kanske skrev före jag tänkte nu,
det sättet jag beskrev verkar fungera som en "snabbstart"
Lät den stå på från kallt så tog det ca 3 minuter sedan
började den arbeta, får nog ta och testa lite mer när jag har tid.

Men ni som är insatta i larm, kanske kan ge lite bra tips angående IR-
deckare, vad man ska tänka på osv. Ett problem jag har är att det är fullt
möjligt att hukat gå runt i rummet (litet rum) utan att den dekterar, har
ställt in vinklen på kretskortet i den så negativt det går.

/ Johan Olofsson

Site Timeline