Zegarki w AGD

Pan Janusz napisał:

Nie tyle droższe, co takie, które mają funkcje, jakich nie da się bez flasha czy eeproma zrealizować (jak ten BT). Moje drogie radio sprzed lat nie ma (za to potrafi grać z kaset). Spodziewałem się, że współczesne z biedronki już będzie pamiętało stacje (bo chyba łatwiej zrobić normalnie, niż się chrzanić z jakimś ramem). Ale nie. Za to potrafi używać zewnętrznych nośników flash (usb, sd).

Moje radio (jakiś Renkforce, wyrwany uszkodzony za 80 zł) ma BT w postaci osobnego modułu, z ktorym gada jakimś RS-em albo czymś podobnym. Moduł BT pamięta swoje ustawienia (sparowany telefon) po odłączeniu zasilania, samo radio swoich (np. ustawień stacji) już nie.

Reply to
Adam Wysocki

Pan Adam Wysocki napisał:

To by wspierało tezę, że ktoś dawno temu zaprojektował układ scalony o nazwie "radio samochodowe" i od tego czasu nikt nie próbował w nim nic zmienić. Najwyżej dodają to i owo na zewnątrz.

Wiem i sam się dziwiłem gdzie to idzie, radio (chińskie guano) tak miało od nowości, wywaliłem je w końcu.

Reply to
Janusz

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:5aa63b31$0$31371$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Byle WiFi, mnie telefon z wyłączonym GPS potrafi zameldować dość dokładnie, gdzie jestem, byle bym wifi jakieś odebrał. A muszę mu się przyjrzeć, czy nie wystarczy mu sam BTS, do którego jest zalogowany, położenie każdego jest przecież znane...

Reply to
HF5BS

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Ty się śmiej... a ja się już zetknąłem z czymś takim (choć może nie aż tak drastycznym)... I nie była to lodówka. Na szczęście. Zresztą, aby ruszyła, podałbym byle jaką. Niech teraz zgaduje, czy ją okłamałem, czy nie :P

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Robert Wańkowski" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:5aa8f57d$0$679$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jakby tak naciagnąć, to nawet oddychanie mogło by się okazać wtedy trefne... Zależnie, jak ortodoksyjnie. Ani domofonów, ani telefonu, nawet, jak się na szabas umawiają odpowiednio wcześniej, że goście będą, to chyba na godzinę i ktoś schodzi po gości, by nie musieli potem obmywać się karnie w mykwie. Tyle zapamiętałem i tak zrozumiałem, bo czytałem "w przelocie", więc niech mnie ktoś poprawi, jeśli jest inaczej.

Reply to
HF5BS

Nie pamiętam już dokładnie (rozbierałem to radio, gdy je naprawiałem), ale tam jest więcej układów. Na pewno osobno jest tuner i przedwzmacniacz z selektorem wejść. Wątpię, żeby był ogólny układ "radio samochodowe", tak jak w radiobudzikach. Chyba różnica między radiami jest zbyt duża.

W starym samochodzie miałem radio LAC-M1500R.

Główny układ to uPD78214A, jednorazowo programowalny mikrokontroler ogólnego przeznaczenia. Nie dopatrzyłem się w nim eepromu.

Adam Wysocki

Pan Adam Wysocki napisał:

No to może nie jeden i niekoniecznie scalony. W każdym razie raz ktoś zrobił, a potem jeden od drugiego rżnie tandetę. Niekoniecznie Chińczyk.

Można podłączyć na zewnątrz. Co nie zawsze musi kosztować dodatkowe

10 centów, bo jeden dodatkowy układ może oznaczać możliwość rezygnacji z kilku innych. No ale to by trzeba było do softu zajrzeć.

W dniu 2018-03-14 o 09:00, Marek pisze:

Bo mam taką i też zaczeła cyrki robić.

To może być zainstalowane w programie "postarzanie produktu" :(

Reply to
Janusz

Oczywiście że możliwe, dekoder sat w standby bierze 16W, podczas pracy

60 parę, mierzone odpowiednim miernikiem mocy. Piekarniki, kuchenki potrafią brać podobnie.
Reply to
Janusz

Otóż to. To jest clue problemu - jakiś idiota wpadł na to "udoskonalenie", nie zadbawszy o minimum sensu i komfortu (podtrzymanie).

Dlatego imo najrozsądniej jest toto ignorować zamiast na siłę korzystać z tego, z czego nie da się sensownie korzystać.

Reply to
sundayman

W dniu 2018-03-30 o 21:25, Janusz pisze:

Tunery sat często brały tyle samo w standby jedynie wyświetlacz wygaszają lub na zegar zmieniają przynajmniej 3 szt jakie miałem w dawnych czasach TV SAT analogowej.

Reply to
jacek

Sony HXcos tam, takie combo dvd+HDD (nagrywarka video).

Zjawisko pokrętne, pasuje do tego taki scenariusz (w pseudo wyobraźni technicznej): Pozycje timera (nie ma problemu z ich pamiętaniem) kopiowane są do innej pamięci, która z jakiś powodów stała się ulotna. Jeśli pozycję timera (jest tylko jedna) "odświeży" się przez ponowne przeklinanie i zaakceptowanie to nagrywa przez kilka dni i przestaje. Nie wiem czy związek z tym zjawiskiem ma to, że zanim wykryłem ten problem kilka miesięcy wcześniej piorun uszkodził klucz przetwornicy w jej zasilaczu. Po wymianie układu nagrywarka ruszyła, po jakimś czasie zauważyłem ten problem z ignorowaniem timera. Czy możliwe, ze wyładowanie po stronie pierwotnej jednak "przeszło" na stronę wtórną przetwornicy uszkadzając coś po tej stronie?

Reply to
Marek

Bo długookresowo częstotliwość sieci powinna* być znacznie stabilniejsza niż Twojego "stabilnego kwarcu". Najlepsze rezonatory klasy konsumenckiej mają 10ppm, a to jest uchyb rzędu sekundy na dobę. Aby zrobić lepiej i do tego ekonomicznie, trzeba się naprawdę postarać, nie wystarczy na pałę wlutować kwarcu.

Pozdrawiam, Piotr

*) A jak się okazuje w praktyce...
Reply to
Piotr Wyderski

No niespecjalnie to by mógł być maj. Od kiedy w czasach rzymskich zauważono potrzebę korygowania długości roku, dodatkowy dzień co cztery lata postanowiono dodawać w najrozsądniejszym do tego miejscu, tj. pod sam koniec roku. A że potem zaszła doraźna potrzeba polityczna skrócenia kadencji sędziom z KRS^H^H^H konsulom w Iberii, to w ramach dobrej zmiany przesunięto początek roku z pierwszego marca na pierwszego stycznia, ale dnia przestępnego nie przesunięto na grudzień, bo niby po co komu spójność?

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Mam na reku zegarek Casio, ktory ma sekunde na miesiac.

Nie wiem jak, ale sie postarali ... a moze przypadkowo dobra sztuka ?

A za jego sukcesem stoją niezliczone godziny badań i pomiarów oraz wielkie wydatki. Nie do zastosowania w przypadku producentów AGD. "Aha, Janusz, do zamówionego kontenera grzałek doklikaj jeszcze trochę rezonatorów!"

Nigdy nie rozumiałem sensu dokładania generatorów 33kHz do MCU, skoro prostymi metodami ("wlutuj rezonator!") tego i tak nie idzie zestroić. Chcesz mieć *zegarek*, a nie przypadkowe tykadełko, to sobie kup np. PCF2127. Przy okazji załatwia sprawę podtrzymania.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski