Witam (nowy w temacie) AVR - C

Czesc. Chciałbym sie nauczyc programować AVRy w C. Na dniach bede miał programator. C znam jakotako.. tzn znałem dobrze, ale ze 3 lata temu... od wtedy nie pisałem, ale przypomniec sobie łatwo.

Czy moze ktos podac adres strony z jakims mini-tutorialem, ktory pokaze mi jak zaczac tą zabawę? Cos prostego... np. sterowanie ledami

Dzieki z góry.

Reply to
rebelek86

Czesc

wszystko co potrzebne znajdziesz na

prosze :-)

Piotr

Reply to
Piotr K

Fri, 11 Feb 2005 07:49:05 +0100, na pl.misc.elektronika, Rebel napisał(a):

Czy masz upatrzony konkretny kompilator ? Wprawdzie C jest to samo ale w szczegółach może być sporo różnic.

Reply to
Jurek Szczesiul

Chyba jak ktoś zaczyna zabawe nie bedzie od razu kupowal srodowiska za xxx USD. Czyli domyslnie zakladamy, ze chodzi o avr-gcc.

Reply to
Adam Dybkowski

AVR Studio 4.

Reply to
rebelek86

Rebel <rebelek86@ snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

W takim razie , czarno to widzę :( Zaproponuję na dobry początek ... może WinAVR ? :)

Pozdrawiam Piotrek

Reply to
Piotrek Sz.

Nie rozumiem, ale spoko... jakie są "zady i walety"?

Juz pobrałem... teraz wybrać program, zrobić programator, kupić procek amtela + ledów, poczytać jakis wstęp i ćwiczyć :)

Reply to
rebelek86

Rebel <rebelek86@ snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Niesamowicie "odporny" , na integrację z zewnętrznymi kompilatorami ;-)

Gratuluję i ... do dzieła :)

Piotrek

Reply to
Piotrek Sz.

Sat, 12 Feb 2005 00:39:47 +0100, na pl.misc.elektronika, Rebel napisał(a):

Samo AVR Studio w obecnych wersjach 4.11 nie może służyć jako środowisko do edycji i kompilacji projektów C ( taka możliwość była tylko w serii 3.5, która z kolei jest obecnie już bardzo nieaktualna i w ogóle nie jest wspierana przez Atmela ). Natomiast bardzo ostatnio poszła do przodu integracja z avr-gcc w zakresie debugowania : Studio obecnie akceptuje rodzimy format avr-gcc zapisu informacji debugera ( elf/dwarf2 ) i całkiem nieźle służy do śledzenia programu z poziomu kodu C. Można na wstępie obejrzeć swoje próby bez żadnego fizycznego uP. Samo napisanie kodu i kompilację projektu trzeba jednak wykonać oddzielnie. Można to realizować na różne sposoby :

1 - tradycyjny : jakiś ulubiony edytor + pliki makefile + uruchomienie make+ sprawdzenie i poprawienie błędów. Zaleta - to uniwersalność procedury, wada : musisz na dzień dobry dodatkowo opanować podstawy działania make i pisania makefili. Na ogół trzeba tez samemu zadbać o jakąś podstawową automatyzację środowiska ( uruchamianie kompilatora, lokalizacja błędów w kodzie źródłowym itp. ). 2 - tradycyjny ze wspomaganiem - oferowany w ramach WinAvr :

- do przygotowania makefila masz dodatkowe narzędzie MFile

- do pisania masz Programmers Notepad, który zapewnia podstawową integrację (uruchamianie make i przechwycenie komunikatu błędów oraz ich lokalizację w kodzie )

3 - edukacyjny - free AvrSide przygotowane specjalnie do łatwej i prostej obsługi avr-gcc bez wnikania w zawiłości makefile, wyposażony w funkcje wspomagające uczenie się ( szybki podgląd wygenerowanego kodu assemblera, zintegrowanie z otwartą sesją debugowania w AVR studio, podpowiedź funkcji avr-libc, szablony kodu itp. ) 4 - inne narzędzia bazujące na avr-gcc - fajne ale shareware ( jak AtmanAVR) albo komercyjne ( VMlab ze świetnym symulatorem )
Reply to
Jurek Szczesiul

Wielkie dzieki... zaraz poszukam tego AvrSide, bo mnie zainteresował :)

Reply to
rebelek86