Listwa zasilająca ze zdalnym sterowaniem

Cześć.

Sa może dostepne na rynku "komputerowe listwy zasilające" posiadające w środku dodatkowe sterowanie radiowe?

Wyobrażam sobei to tak że jest listwa która mimo wlaczenia badź wylączenia przyciskiem pozwala na dodatkowe niezależne sterowanie przez radio.

"Gniazdka do zdalnego sterowania" sterowane z pilota można kupić tanio w Biedronce, ale nie o to chodzi. Chodzi o to że chce zdublowane funkcje: włacznik mechaniczny i sterowanie radiowe działają razem i radio ma priorytet czyli mogę listwę zdalnie właczyć wylaczyć. Idealnie też zablokować.

Mogę zrobić ręcznie, ale to zawsze dłubanie przy 230V i może niekoniecznie chciałbym jeśli coś w handlu jest dostępne.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 11.03.2018 o 19:29, Sebastian Biały pisze:

Sterowane przez WiFi widziałem.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Pan Paweł Pawłowicz napisał:

Widziałem na WiFi i na Z-wave. Ale nie z jednoczesnym sterowaniem

*mechanicznym*. Wątpię, by któryś z producentów chciał zaspokoić tak rzadkie fanaberye.

Pod Sonoff zwyk?a listw? pod??cz

Reply to
Kris

Z przyciskiem? Nie zadziala wyłaczenie listwy mechanicznie spowoduje że nie da się jej właczyć radiowo. Wychodzi mi na to że musiałbym takie coś narzeźbić na triakach czy przekaźnikach żeby zapewnić sterowanie jakie chce: radio priorytet, mechanika tak jak normalnie, najlepiej jak by mechaniczny był chwilowy typu on/off.

Dodatkowy problem w tym ze nie wiem czy sonoff da się sterowac z czegokolwiek innego niż A/iOS. Da się? Widzę że hackuje się to przez reflashing...

Widziałem też takie sztuczki z sonoff:

Ale to znowu masa pracy.

Reply to
Sebastian Biały

radio z biedronki + zwykła listwa i masz dwa rodzaje sterowania

Jak rozumieć priorytet radia nad mechanicznym ? :)

Reply to
Roman Rogóż

W dniu 2018-03-12 o 09:31, Roman Rogóż pisze:

Myślę że do tego potrzeba przełącznika oraz bistabilne 2 przekaźniki. Wszystko połączone szeregowo, 1 przekaźnik z przełącznikiem w układzie schodowym a za nimi przekaźnik odcinający (priorytetowy) sterowany z radia czy WiFi...

Reply to
jacek

Nie, wtedy pstryczek ma priorytet nad radiem. Wyłacze i radio przestaje sterować urządzeniem.

bez względu na stan mechanicznego mogę listwę zdalnie wlaczyc, wylaczyć i zablokować mozliwośc manipulacji mechanicznym.

Reply to
Sebastian Biały

Dziwna logika. Równie dobrze można wyciągnąć wtyczkę albo przełożyć do niesterowanego gniazdka. To też chcesz zdalnie blokować?

Reply to
Mirek

Można. Ale tu nie ma scenariusza złego usera. Człowiek który mnie o to zapytał chce to zupełnie prywatnie. Chce wypinać zdalnie zasilanie z urzadzeń na noc i na wyjazd, zdalnie właczyć komputer i chce blokowac czasowo dostęp do niektórych z nich dzieciakom. Oczywiście ktoś może przełączyć wtyczkę do gniazda zamiast do listwy, ale nie generuje żadnych poważnych skutków.

Ot, taka mała automatyzacja domowa. Jak już bedzie jakieś rozwiązanie to przystapie do ataku ekonomicznego że to nieopłacalne. Na razie pytam bo może ktoś to jednak produkuje w cenie sterowników z Biedronki.

Reply to
Sebastian Biały

Chyba prostsze na dzieciaki jest blokowanie dostępu do WiFi oraz LANu. Bez tego komputer w obecnych czasach jest prawie bezużyteczny dla dzieciaków...

Reply to
jacek

Wiekszość konsol ma tryby offline.

Ale konsole działają. Nie wszystko na nich działa, ale działa.

Reply to
Sebastian Biały

No to faktycznie automatyka. Gotowego nic nie przychodzi mi do głowy. Na sterownikach Zamel-owskich albo F&F zrobisz to bez problemu jak się inwestor uprze.

Reply to
Mirek

To nie inwestor. To znajmomy. I cała zabawa polega na tym że *NIE* chcę tego robić. Tylko ma sobie kupić.

Reply to
Sebastian Biały

Sebastian Biały snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Mam w domu Raspberry Pi, które pełni rolę m.in. serwera VPN. Łącząc się do niego z zewnątrz mogę potem włączyć sobie komputer stacjonarny za pomocą Wakeup-On-LAN i pracować na nim zdalnie przez VNC. Jeśli chodzi o inne urządzenia, to RPi mogłoby sterować przekaźnikami i jednocześnie być sterowane fizycznym przyciskiem. Nie jest to gotowiec co prawda, ale do realizacji mimo wszystko bardzo proste.

Reply to
Grzegorz Niemirowski

No to komputer czy konsola? Bo na kompie można po prostu zablokować konto, zdalnie też można wyłączyć (ewentualnie zaplanowane zdarzenie na kompie do wyłączania systemu). Do włączania WOL. Czy jest sens stosować dodatkowe odcięcie skoro komp w uśpieniu zużyje mniej więcej tyle co sterownik?

Z konsolą jest problem bo średnio kumaty dzieciak po prostu przepnie kabel zasilający i po blokadzie. Żeby to miało ręce i nogi konsolę trzeba zamknąć w pudełku, w środku sterownik i dopiero kabel ze sterownika wychodzi na zewnątrz. Ewentualnie przerobić na taką z kablem na stałe podpiętym, kabel na stałe do sterownika (i wszystko tak opakowane żeby dzieciakowi nie przyszło do głowy rozbierać sterownik i robić obejścia).

Jak ma PSa to w nowym sofcie jest jakiś tryb rodzicielski że można ograniczyć liczbę godzin, może to wystarczy?

Reply to
Piotr Dmochowski