Witam, poradźcie amatorowi

tak mnie dziwi tylko dlaczego jest?? znaczy nie dlaczego jest tylko dlaczego ten "smog wycieka"? przecież komp jest (pomijając wszystkie kable które z niego wychodzą) zamknięty (przeważnie) w blaszanej obudowie (puszka faraday'a to przypadkiem jest??) i na dodatek to pudło jest uziemione (przynajmniej u mnie) to skąd bierze się tyle zakłóceń?? ja tylko zauważyłem że robi niezłą kaszanine jak się hdd rozkręca, poza tym zakłóca totalnie radio maryja :-D autentycznie, inne radia daje się normalnie odbierać....

Reply to
baton-beton

Witam

Nie jestem elektronikiem, pracuję w służbie zdrowia i trochę interesuję się elektroniką. Ostatnio zauważyłem dziwną zależność pomiędzy telewizorem a komputerem. Po włączeniu telewizora, a następnie komputera, na ekranie telewizora pojawiają się różne pasy o różnej częstotliwości. Domyślam się, że są to jakieś zakłócenia przenoszone przez 230V, ale nie wiem jak to zwalczyć. Najprościej chyba znaleźć takie gniazdko, które jest "pod innym korkiem". No ale jeżeli u mnie są zakłucenia to u sąsiadów mój komputer generuje chyba też takie problemy. Napiszcie proszę, czy są dostępne jakieś dławiki a może trzeba jakiś kondensator zastosować żeby wyeliminować to zjawisko. Może naiwne pytanie, ale odpowiedzcie proszę.

Pozdrawiam Wojtek z Krakowa

Reply to
Wojtek M.

Użytkownik "Wojtek M." snipped-for-privacy@tenbit.pl napisał w wiadomości news:bt4rja$df5$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Witam Komputer jest źródłem bardzo szerokiego spektrum zakłócen elektromagnetycznych. Zwróć uwagę, czy kabel antenowy podłączony do telewizora nie biegnie w pobliżu komputera lub kabli podłączonych do komputera.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Witam O kurcze pomogło, nie jest doskonale ale znaczna poprawa wystąpiła. Myślałem, że taki kabel antenowy jest wystarczająco ekranowany i nie powinno się nic indukować (bo to chyba o indukcje chodzi tutaj). Dziś biorę się za przeciąganie kabla na drugą stronę pokoju. Dzięki i pozdrawiam Wojtek z Krakowa

Reply to
Wojtek M.

Znaczy komp sprawny :-)

Znaczy komp sprawny :-)

bp, nmsp

Reply to
jerry1111

Dnia 2004-01-03 14:54, Użytkownik jerry1111 napisał:

Ale pewnie zrobiony w Chinach (komunistycznych)

Reply to
Mariusz Dybiec

Użytkownik "baton-beton" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:bt62k7$mnc$ snipped-for-privacy@h.intelink.pl...

Niestety ta "klatka Faradaya" ma za duże "oczka" i dość mocno przecieka. Większość tanich obudów ma olbrzymie dziury przez które pole e.m. przelewa sie litrami. Te dziury (dosłownie) to niewykorzystane miejsca na napędy dyskietek lub CD (lepsze obudowy mają pod plastikowymi zaślepkami specjalne metalowe "zaślepki"). Następne "dziury" to wszelkiego rodzaju kable wyłażące z komputera. Działają one dosłownie jak anteny. Kolejnym elementem są beznadziejne zasilacze pozbawione choćby najprostrzego filtru przeciwzakłóceniowego od strony sieci zasilającej. Powoduje to, że kabel zasilający komputer i część domewej instalacji elektrycznej robi za całkiem dobrą antenę nadawczą.

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Jak jeszcze będzie siało, to idz do sklepu z częściami elektronicznymi i kup teroidalny rdzeń proszkowy, taki teroid (obwarzanek) , im większy tym lepiej, a najlepiej dwa. Na taki trzeń nawiń ze 2-3 zwoje, tyle ile da rade kabla zasilającego komp i TV. Niestety kablel od kompa trzeba będzie ciąć, chyba, że zrobisz to na kablu np, przedłużacza. To powinno zredukować zakłucenia rozchodzące się po lini energetycznej.

Pzd. Venas

Użytkownik "Wojtek M." snipped-for-privacy@tenbit.pl napisał w wiadomości news:bt64ca$o9j$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Reply to
Venas

Venas:

to się toroid nazywa. A są jeszcze takie ferryty przepustowe, które się na kable zaciska, niestety ciężko je znaleźć w detalu. Plastikowa obudowa i dwie połówki ferrytu.

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok