[agd] Jak nazywa się to co dzieli w pralce wodę

Cześć.

Mam kłopot odnaleźć coś co mi się prawdopodobnie popsuło. Pralka leje mi w sąsiednie przegródki szuflady z proszkiem i płynem. Sprawdziłem i podczas wypłukiwania proszku leci ciurkiem rownież w przegrodkę z płynem do płukania i co wazne leci nie bokiem tylko przez otwory.

Albo rozszczelnił się plastik w którym sa te otwory albo rozszczelnił się jakiś zestaw zaworów które kontroluja gdzie będzie wypłukiwało.

Mój problem polega na tym że o ile same elementy szuflady potrafie znaleźc to nie wiem jak nazywa się ten zestaw zaworów który steruje z której szuflady ma wypłukać. Ktoś mi powiedział że "separator" ale nijak nie widze teog w kontekście pralek. A może to najzwyczajniej kilka osobnych elektrozaworow a nie jeden element?

Podrzuci ktoś slowo-klucz? Wole chwilowo pralki nie rozbierać, troche z tym roboty na oko, najpierw musze ocenić jaki jest worst case finansowo.

Reply to
Sebastian Biały

W Superautomacie PSS 663S BIO to były dwa osobne elektrozawory: pranie wstępne, pranie zasadnicze.

W pralkach ładowanych od góry jest taka obrotowa dysza, która się ustawia na odpowiednią komorę, ale dysza przestawiana jest mechanicznie przez programator.

Reply to
SnCu

Musi być trzeci na płyn do płukania.

Moja pralka to Amica Navigator.

Reply to
Sebastian Biały

Czyli ładowana od przodu z szufladką i kąkuterem. Więc raczej elektrozawory niż obrotowa dysza. W takim razie szukaj pod hasłem "wielozawór".

Reply to
SnCu

Pan Sebastian Biały ma kłopot odnaleźć coś co mu się prawdopodobnie popsuło:

Spotkałem się z takim zepsuciem u swojej pralki, w dawnych czasach, kiedy to jeszcze oznaczło tragedię. Rozbierałem, zaglądałem do środka, naprawiałem. Potem jeszcze problem miałem w pralce następnej. Nie było żadnego separatora, tylko blok zaworów, dwóch albo trzech. Blok był zintegrowany z krućcem do podłączania węża. Taki element z plastiku, do którego przykręcone były elementy elektrozaworów. Ja na początku zamieniłem zepsuty od głównego wlewu z dobrym od płukania wody, który był średnio potrzebny -- pralka przy płukaniu otwierała wszystkie zawory. Potem jeszcze zepsuło się tak, że zawór popuszczał nawet w wyłączonej pralce.

W tej pralce może być to pomyślane inaczej, bo nie popuszcza, ale leje się w inną dziurę niż trzeba.

Jarek

W Candy GO5110 np jest wykorzystywane tylko dwa zawory.

jeden z nich działa pobiera proszek do zasadniczego lub wstępnego prania a gdy dwa strumienie się przecinają o wpada do zasobnika na płyn. Trzeci króciec przekreślony jest zaślepiony w środku.

Reply to
jacek

Z nazwy domyślam się, że dostępna z internetu?

Reply to
Marek

Dnia Fri, 6 Oct 2017 19:49:25 +0200, jacek napisał(a):

north.pl - moze tam znajdziesz odpowiedz.

Sprytne ...

ksiegowy przekalkulowal, ze taniej nie usuwac :-)

W dniu 2017-10-08 o 00:36, J.F. pisze:

Zmiana formy kosztuje, a mały wycinek w środku może być ruchomy:)

Reply to
jacek