Radiowy wyłącznik 5 V

Pan Arnold Ziffel napisał:

Mógłby, ale po co ma być? Białkowy analizator nie działa algorytmicznie (w niczym nie przypomina modemu), ale wcale nie musimy się na nim wzorować.

Działają algorytmy, które w ogóle nie przewidują swingu. Ale do pewnych granic, które nawet da się wyliczyć i opisać konkretną liczbą. Można też swing przewidzieć. Podobny problem mają programy, które zapisują nuty ze słuchu. Początkowo ten zapis wychodził bardzo skomplikowany, z całą masą kropeczek i innych takich. Bo muzycy swingują, nawet jak nie chcą. Ale da się już kazać takiem skrybie pisać tak, by nie wychodził np. powyżej uczciwych ćwierćnut i ósemek. To nie wymagało stosowania AI, opanowane zostało już dość dawno.

Reply to
Jarosław Sokołowski

A, bo zapomniałem.

Zainteresuj się tym:

Oczywiście w pełni integruje się z HA i co najciekawsze, działa to ze sprzętowym akceleratorem AI:

One (te akceleratory) są śmiesznie tanie. W efekcie koszt hardware nagrywającego z detekcją AI jest w cenie 1 kamery z bajerami.

Innymi słowy świat nie stoi w miejscu.

Reply to
heby

Nie kolejny, każdy aku samochodowy można rozładować jak się samochodu nie używa. Szczególnie nowego nie warto.

Reply to
io

Nie na tym właśnie polega automatyzacja?

Reply to
io

Krytykuję brak konkretnego powiadomienia w apce na telefonie, po za domem w formie alarm AI. Ja mam od razu gotowy film na wierzchu, z dźwiękowym powiadomieniem (jak z jakiegoś komunikatora czy innego programu). Dotykam palcem powiadomienie i oglądam konkretne zdarzenie sprzed minuty. To pozwala na szybką reakcję w przypadku zagrożenia obojętnie gdzie się znajduję. Niczego nie przeglądam i niczego nie szukam. Samo przychodzi natychmiast. Dla mnie to idealne porównanie do zwykłego alarmu ale z opcją "sprawdzam natychmiast" czyli wykluczam fałszywy alarm + możliwość podjęcia natychmiastowej reakcji, czy to zawiadomienie czy cokolwiek.

Teraz rozumiesz to "szukanie"?

Dla mnie ma konkretne zastosowanie, bo dostaję powiadomienie o konkretnej "zatagowanej wcześniej" osobie, że jest w polu widzenia kamery. Tak, jest mi to potrzebne do wielu celów, choćby do najprostszej detekcji osób, które "przychodzą"...np do pracy.

Ja od zawsze nagrywam wszystko 24/h. Myślałem, że to oczywiste dzisiaj ale jak widać świat gdzieś jest jeszcze z tyłu :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

VPN przeszkadza w takich sprawach (w sensie smartfona).

Właśnie najbardziej użyteczne, jeśli nie ma mnie w domu. Jak jestem w domu, to mi nawet kamery nie są potrzebne :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

VPN zapewnia bezpieczeństwo, głównie przez izolację sieci lokalnej i dostęp tylko zaufanych urządzeń.

Jak zapewniasz bezpieczeństwo bez VPN?

Jesteś na Karaibach i przebiegł kot.

I co dalej?

Reply to
heby

W dniu 26.07.2023 o 13:02, heby pisze:

Cały rejestrator z AI jest w cenie tego jednego Twojego pudełka.

Wiem, że nadal siedzisz z nosem w kamerze IP ale świat nie stoi w miejscu i akceleracja jak i jakość wystarczająca (8mpix) dla kamer CVI już dawno pokonała ceny kamer IP i piszę tutaj o dobrych producentach w sensie kompletu do CCTV gdzie nie stosuje się AI w kamerze ale taniej, w rejestratorze, który ma jeszcze inne bajery niż sama wizja. Jeśli jednak wziąć tanią chińszczyznę, to ona również przeszła ostatnio sporo w tej dyscyplinie i dobrą jakość z AI, nawet IP można wyrwać za 30$ bez problemu. Akurat tutaj (obracam się ciągle w środowisku wszelakich nowinek instalatorskich) i nie piszę o tym, że kupiłem cośtamcośtam 10 lat temu i sobie przykręcam śrubki w starociach. To są najnowsze rozwiązania obecne na rynku i widać wyraźnie znaczny skok w ostatnich

2-3 latach.

Już sam problem (nie tak jak kiedyś) buforowania w apce wizji, nie trwa jak kiedyś minutę. To obecnie 10 sekund lub mniej i mamy obraz, czy to z nagrania czy live. Kodeki też robią swoje więc postęp jest wyraźnie zauważalny.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 26.07.2023 o 23:14, heby pisze: [...]

Przez P2P, czyli wychodzę NA ZEWNĄTRZ a nie szukam wewnątrz.

Nawet nie wiem, po co miałbym mieć VPN w domu i ryć po sieci telefonem czy nawet kompem. Cóż takiego jest w pieleszach domowych, co trzeba odwiedzać i oglądać z daleka?

Złodziej. Dzwonię na policję i powiadamiam sąsiada. Koty mnie nie interesują i mam je "wyłączone" w AI...ale czujka PIR u Ciebie nie rozróżnia kota od człowieka :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Czyli jeszcze coś innego.

Zmieniasz zdanie co 5 sekund, w miarę jak odkrywasz, że ZM nie pisali idioci i funkcje są OOTB albo w pluginach.

, po za

Czyli to samo, co jest w ZM?

Magia. Zupełnie jak w innych rozwiązaniach.

Magia. Zupełnie jak w innych rozwiązaniach.

Tak. Mniej więcej to, co od lat jest w ZM pozwala mi oglądać tak smo eventy, bez szukania. Ba, ZM ma pluginy pozwalajace robić nakładki, przez co możesz oglądać wiele eventów *jednoczesnie* (nie po sobie) na jednym filmie. Magia.

Ja nie mieszkam w pracy.

Zakładam też, że nie zostawiam "pracy" tylko na kamerach, jak jestem na Karaibach.

Masz dyzonans w zeznaniach. Z jednej strony mówisz o listonoszu, a z drugiej trzeba wykrywać Janusza co się spóźnia do roboty.

Po co. Przecież masz magiczne eventy, które nie tylko zawsze dobrze działają, ale i ciem nie rejestrują. To powinno być doskonałe.

Ogólnie za dużo myślisz, zamiast chłonąć wiedzę.

Może zacznij od przeczytania dowolnej dokumantacji od ZM/Frigate/HA a potem możesz sobie krytykować jeśli faktycznie czegoś tam nie znajdziesz.

Problem w tym, że naprawdę uwierzyłeś, że masz coś unikatowego. Gdy tymczasem rozwiązania tego typu są nie tylko znane od wielu lat, ale dostępne też za darmo na tyle długo, że ludziom się znudziły i mało kogo interesuje detektor kotów na AI.

I jeszcze jedno: ZM to kupa.

Tylko że zupełnie z innych przczyn, niż urojenia na temat jego możliwości, jakie prezentujesz.

Reply to
heby

W dniu 26.07.2023 o 23:27, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Dodam tylko, że NIC nie mam wystawione na zewnątrz i mogę być za 10 NATami. Nie interesuje mnie nawet adres IP.

Tylko nie torpeduj P2P z "chińskim" serwerem, bo to niepoważne dzisiaj.

Nie mam żadnych wrażliwych danych "pod siecią". Dla mnie to podstawa bezpieczeństwa.

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Wychodzi z LAN na zewnatrz? A gdzie konkretnie na zewnątrz ten P2P wychodzi i jak to się dzieje, że trafia akurat w Karaiby dziwnie zsynchronizowany z Twoim urlopem?

Tylko mi nie mów, że chmury używasz.

Sporo.

Ja na przykład miałem nieprzyjemną okazję pilnego pociągnięcia dokumentu z domowego NASa, będąc na dalekim wyjeździe.

Z innej beczki, używam go jako możliwosci pracy zdalnej na kompie w domu, mają w podrózy tylko cienkiego klienta, którego jak ukradną, nie ma co płakać.

Ogólnie mam zastosowania nerdowskie, przeciętny suweren tego nie pojmie.

I co ten złodziej robi?

Narusza zamki i czujki ruchu w domu odpalajac normalny alarm czy tak sobie tylko stoi lub bezcieleśnie przenika przez mury?

Bo też nie przyszło by mi do głowy bazować bezpieczeństwa domu na AI w kamerach, zamiast na zamkach, czujkach otwarcia i automatyzacji z firmą ochorniarską.

Innymi słowy masz bajer, mało użyteczny. Ten problem rozwiązujemy od lat kontraktonem w oknie, czujnikiem zbicia szyby, czujką wewnątrz domu, partolem ochrony, a czasami najzwyczajniej, tajemniczą tabliczką na płocie, po rosyjsku.

Reply to
heby

A niby czemu ona taka zła dla kamer?

Ja takie rzeczy mam w firmie i jest tam VPN. W domu nie mam firmy, szerlkou :)

Mam podobnie ale głównie to smartfon. Wystarcza zamiast PC nawet.

Łazi po posesji, szuka gdzie wejść i jaka szybę zbić, podobnie jak kot ale bardziej agresywny :)

On dopiero szuka dziury w całym :]>

A gdzieś napisałem, że na tym bazuję? Może nie zrozumiałeś jeszcze, że mam "przedalarm" lub alarm jeszcze przed wybitą szybą :D

I to zabezpiecza szyby przed zbiciem i alarmuje przed faktem?

Innymi słowy, jeszcze nie dużo odkryć jest przed Tobą :]

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Terminal, jakiś typu HP T630, cena ~180zł, wersja z dyskiem 8GB SSD. Coral, najtańszy w wersji M.2 E, około 120zł Frigate za friko.

Dysk na nagrania musiałbyś i tak kupić, więc nie liczę.

300zł i masz AI, nagrywanie i obsługę tanich kamer IP, wszystko pod kontrolą i cutting edge, można rwać laski lub monterów, co kto lubi.

Masz co chciałeś, można do woli wykrywać listonoszy i wołać ich po imieniu, jesli karma nie działa dobrze przy oswajaniu dzikich listonoszy. Ja nie widzę potrzeby, ale jak ktoś chce...

Siedziałbym nosem w innej, gdyby istniał choc najmniejszy powód rekompensujący absurdalną bezużyteczność do zastosowań domowych innych typów kamer.

Oglasz linie papilarne listonoszowi?

Widziałeś jak wygląda przeciętna kamera i jakość nagrania, w przeciętnym domu, na przeciętnym zadupiu?

Wygląda jak kupa.

Najwidoczniej nikomu lepsza nie jest do niczego potrzebna.

PS. Znajomy ma kamery 8Mpx. Pełna profeska. Kiedyś oglądałem to 8Mpx. Chińskie 8Mpx, jak mogłem przypuszczać. Drogie były, tak z 800zł od sztuki. Jakoś mnie to nie przekonało do zmiany. bardziej by mi się przydała kamera HDR FullHD, niż 8k.

Kombo za 300zł opisane powyżej obsługuje, przy prędkosci 50fps, detekcję AI na 5 kamerach FullHD.

Nie sprawdzałem (a mam w planie), ale inni sprawdzili i mówią że prawda to.

Jakie?

Czy masz kontrolę nad tym AI poza wyklikaniem prostokąta?

Żyjesz w jakieś alternatywnej rzeczywistości.

Moje dziadowskie kamery IP w zakresie cenowym 40-200zł (5 ztuk) mają opóźnienie max 500ms w live podglądzie na HA i niezauważalnego laga podczas otwierania zakładki z HA w przeglądarce.

W zasadzie, jak usłyszę hałas jadącego samochodu to zdążę otworzyć zakładkę z HA i widzę co jedzie.

Czyli mówisz, że tak źle jest z tymi CCTV obecnie, że 10 sekund?

Reply to
heby

Z wielu przyczyn.

Zaczynając od tego, że nie masz tak naprawdę kontroli nad obrazem z tych kamer. Uwierzyłeś po prostu chończykowi, że działa i jest bezpieczne. Łatwowierność to nic strasznego, cierpi na to dużo ludzi.

Jest to absolutnie bezpieczne. Absolutnie. Tak napisali w instrukcji.

To był akurat domowy dokument. Potwierdzenie ubezpieczenia, konkretnie, Wastonie, potrzebne na wyjeździe, zawieruszyło się w wersji papierowej.

Czyli jeszcze nie złodziej?

Moze zabłądził, albo cukru chce pożyczyć?

Napisałeś, że dzwonisz do firmy ochroniarskiej aby poinformować ich o złodzieju.

U mnie robi to centrala alarmowa.

Oczywiscie możesz powiedziec, że po fakcie.

Ale prawda taka, że on przed tym faktem *NIE* jest złodziejem. Zaś zanim firma ochroniarska dopije kawkę i założy kapcie misio albo się ewakuuje, albo szybę wybije. Albo pójdzie gdzie indziej pożyczyć cukier.

I oczywiście to wszystko zakładająć, że akurat nie masz cieżkiej sraczki i nie zapomniałeś telefonu do kibla. Albo grzeczny złodziej włamuje się jak na Karaibach jest dzień. Albo jak się nie zachlapie telefonik od ostrego drinkowania.

Użyteczna rzecz, o ile tylko zrobimy kilka założeń co do rzeczywistości.

Czyli nie masz złodzieja. Tylko zgubionego obywatel i pomówienia jakiegoś pieniacza podejącego się za właściciela plującego coś z pogłosem do słuchawki.

Przed faktem nie ma faktu bycia złodziejem. Bardzo mi przykro, tak to działa.

Tak, fakt, że niekradzenie oznacza niezłodziejstwo odkrył mój znajomy, któremu wlepiono spory mandat za nieuzasadnione wezwanie policji. A błąkający się w okolicy domu bidok drona szukał, co mu spadł. On też miał AI, bezrobotną szwagierkę po drugiej stronie ulicy. Ja uczę się na błedach innych.

Reply to
heby

W dniu 27.07.2023 o 00:08, heby pisze: [...]

To mam jakieś przekłamania? W zapisie również?

W tym przypadku mnie to wali, czy ogląda to jakiś chińczyk. Pewnie przyjedzie do mnie i przestawi mi kamerę na oglądanie Marsa :>

Absolutnie implikowane :] Nie widzę tutaj zagrożenia. Może myślisz, że wyłączą te serwerki? Może wyłączą, znajdę inne, pewnie polskie z Cerberusem :D

Ja mam jeszcze ludzi, którzy mi podeślą :D...noale ja mam. Są w firmie i pracują na moje wakacje :)

Włamywacz/wtargiwacz na cudzej posesji. Pokonał 2m płotu i szuka cukru.

Za 2 metrowym płotem? Mam też psa ale on głównie jest ze mną, więc odpada :/

Przed faktem zbicia szyby?

No, szkoda szyby.

Jest na cudzej posesji. To wystarczający argument żeby go przepłoszyć czy złapać.

Zmieniam na Karkonosze :D

Mam włamywacza. Mało? Teren prywatny.

Wtargnięcie na teren prywatnej posesji art 193 KK? Doczytaj i się już nie wysilaj :D

Ja nie już popełniam błędów. Skończyły się dawno temu i nie mam już co popełniać :]

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 26.07.2023 o 23:52, heby pisze: [...]

Dolicz ładną obudowę, zasilanie, peryferia, megawypas, 3 letnią gwarancję i 30min na poskładanie.

Mam to za 400zł w formie rejestratora z AI. Bez dziubania, gotowiec na tacy, który wyrzucę jak się technologia posunie i zastąpię nowszym z lepszym kodekiem (266) dla całości kamer.

Kodek i objętość nagrań?

Wolę oglądać tablice rejestracyjne z 50m :)

Kupa to kupa. po co mam oglądać kupę? Usuwam kupę i zastępuję ją pejzażem :)

Wyobraź sobie że jest. To nawet nie jest już forma...bo sąsiad ma lepiej. Po prostu, wincyj widać niż niewidać :D

To i tak jest CHUJ w nocy. Dzisiaj stosuje się doświetlanie lub chamskie reflektory z IR żeby AI działało lepiej albo LED milion Watt. Apki w smartach oferują aktywność powiadomień w danych godzinach. Jak myślisz? Jakie godziny czuwaniu AI ustawia Kowalski i rozpierdala telefon z powiadomieniem na maxa?

No dobra, nie wysilaj się. Kamka CVI, kąt 110 stopni, 5pix kosztuje

100zł. Resztę załatwia rejestrator za 400zł z AI bez PoE i jednego kabla na jedną kamerę.

Podpięcie pod alarm (czyli zawiadamiamy służby) albo obsługę POS czy inne bajery z AI + wspomniana detekcja ryjka :)

Mam. Mogę sobie wybrać obiekt, Na dodatek odpalić syrenę alarmową, śledzić, mówić, słuchać, świecić po oczach. Mam jeszcze granatnik podłączyć?

Bynajmniej. Żyjesz w jakiejś piwnicy nerdowskiej i skłaniasz ludzi do łączenia kabelków spędzania miliarda godzin na konfiguracjach i czytania stert tekstów. Ja podłączam gotowca w chwilę i zapominam.

No, jak jest kilometr za Tobą. Czasem trudno mi komuś wytłumaczyć, że oglądamy LIVE z przed domu, kiedy jestem w oku kamery i się drapię po głowie ale siedzę u kogoś w kuchni oglądając ja jeszcze jestem przed kamerą i się drapię po głowie :)

Na smartfonie w Karkonoszach, gdzie jest dostępne 3G?

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

No to przecież piszę, że niech będzie automatyka, tylko mądra, która faktycznie coś ułatwia.

Jak w starym samochodzie włączała się klima, to automat lekko podbijał obroty silnika, żeby jej pomóc. Czułem na pedale hamulca, bo jak klima się wyłączała, to obroty lekko spadały, podciśnienie w dolocie rosło i wspomaganie sprawiało, że ta sama siła trzymana na pedale wciskała go nieco głębiej. To też fajna automatyka. W nowym tak już nie mam (bo pewnie nie ma potrzeby).

Reply to
Arnold Ziffel

Bo one są zaskakująco skuteczne.

Skoro białkowy analizator działa skuteczniej, niż obecnie używane algorytmy...

A te programy same wykrywają bpm, czy trzeba im powiedzieć?

Z nadawaniem CW jest trochę inaczej, niż z graniem. Rytm może być różny. Czasem nadajesz szybciej, czasem wolniej.

Ja nie wiem, jak te algorytmy dokładnie działają, bo nigdy się w to nie zagłębiałem. Wiem, że te, które widziałem (a trochę widziałem) generalnie są kiepskie. Uchem odebrałem, a algorytm pokazał bzdury. A jak jest sygnał trochę zaszumiony, to w ogóle jest padaka. Niby są filtry, możesz sobie kliknąć na waterfallu interesujący cię fragment, ale działa to mocno tak sobie. Ucho wyłapie.

Reply to
Arnold Ziffel

Nie raz tak miałem. W zasadzie często tak mam.

Mam w VPNie spięte wszystkie swoje maszyny (obecnie 28). Nie wyobrażam sobie inaczej.

A niech mi przez płot na działce przeskoczy... zamek jest, ale wystarczy przeciąć siatkę. Czujka PIR daje fałszywe alarmy, więc jest tylko do włączania światła. Zostaje kamera.

Reply to
Arnold Ziffel