Kłopot z prostym programatorem ISP...

Mam do Atmegi programatorek simple electr., czyli kabelki z LPT. Wczesniej wszystko bylo ok, ale teraz coś nie gra. Niby programuje, ale 5V mam tylko przy nieobciążonym układzie. Jak tylko wepnę w układ to napięcie spada na około 2V. Podobnie jest w dwóch układach, więc to chyba wina kompa. Sprawdzałem kable-wydają się ok(miernik buczy). Zepsułem sobie kompa czy jak? Ktoś miał taki przypadek?

Podczas programowania napięcie na chwilę rośnie, co sygnalizuje LED w układzie.

Napięcie 5 V ale gdzie, w którym punkcie układu ? Masz w programatorze bufor czy ryzykownie podpięte sygnały bezpośrednio do LPT ? Może programujesz "walnięty" uC ? A może uszkodzony jest układ bufora (o ile jest używany) ? Jak zasilasz programator - z układu programowanego czy z LPT ? Jeżeli z LPT, to wydajność prądowa LPT jest bardzo marna i może tak być, że dla pewnych atmeli prąd pobierany przez nie podczas programowania jest po prostu za duzy dla LPT - generalnie zasilanie z programowanego układu wydaje się być pewniejsze i bezpieczniejsze. A, i sprawdź samo LPT w kompie (np. podepnij jakąś drukarkę), bo może go uszkodziłeś. wkwj

Reply to
wkwj

Chodzi mi o napięcie zasilania.5V z gameportu. Zawsze tak zasilałem i było ok. Te same układy(dwa różne). Podłączyłem teraz do złącza zasilającego napędy(wewnątrz kompa) i zasilanie

5V już jest, ale co się okazuje dalej: Robiąc test programatora w BASCOMie(jest taka zakładka, w której można niby włączyć każdy pin osobno na 5V) okazuje się że linia BUSY jest zawsze pod napięciem.(sprawdziłem- w żaden sposób nie łączy się plusem zasilania, poza tym to napięcie to przeważnie nie +5V a ok 4,2V :-/ ).

A teraz najlepsze: przewidując Twoją sugestię....hih...podłączyłem z powrotem drukarkę do LPT i działa bez zarzutu.Teraz juz tylko wydaje mi sie ze cos jest źle z softem. Ja juz nie wiem....a miałem taakie plany...

Przypomnialo mi sie: uK da sie wykasowac i odczytac(tak mi sie wydaje, bo wykasowalem i teraz pokazuje same FF we flashu)(rowniez fusebity da się odczytać), nie da sie nic zapisac do FLASH.Tak jest z AT90S2313 i Atmega8.

A co w tym dziwnego? Linia BUSY jest linią wejściową w standardzie TTL, czyli masz na niej +5V przez rezystancję 4 kom i złącze BE tranzystora wejściowego. Wychodzi właśnie ok. 4.2-4.3V

nie miałem pojęcia. thx.Tylko co nie gra?