Przyszlosc energetyki

Dnia Sun, 06 Apr 2014 21:54:16 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

Czystej sinusoidy to na pewno nie dają. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, określające wymagania dotyczące jakości energii elektrycznej zawiera również informacje o dopuszczalnych poziomach harmonicznych. A nieprzewidywalność to druga sprawa - miałem okazję widzieć wskazania wyświetlacza informującego o wytwarzanej mocy, znajdującego się na terenie jednej z firm, produkujących panele słoneczne. Falownik też może się nie synchronizować w ciągu ułamka sekudny.

Reply to
badworm

W dniu 2014-04-07 17:49, badworm pisze:

no właśnie - pytanie co kto uważa za czystą sinusoidę - w pojęciu audiofilskim czysta to ona nie jest ;-), ale nie może mieć też odkształceń większych niż ileś tam. Ale o szczegóły to musiałbym zapytać kolegów w pracy, co takie rzeczy projektują

ja akurat widzę codziennie takie wykresy podczas obiadu - panele fotowoltaiczne mamy na dachu firmy

Reply to
Michał Baszyński

Użytkownik Michał Baszyński napisał:

Oglądałem parę niepełnych schematów grid tie inverter'ów i jeśli je dobrze zrozumiałem to one niejako mają gdzieś sinusoidę, w momencie załączenia półokresu pchają w sieć ustaloną moc.

[..]
Reply to
AlexY

Dnia Mon, 07 Apr 2014 20:37:22 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

Wspomniane rozporządzenie to Dziennik Ustaw Nr 93 — 5653 — Poz. 623 ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Określa ono dopuszczalne harmoniczne napięcia.

Reply to
badworm

W dniu 2014-04-08 23:45, J.F pisze:

I już są efekty: