Nieznana Zachodowi elektronika

ąćęłńóśźż

Większośc ludzi mających pojęcie co to 2N3055 w TO-3 chyba już nie żyje. Może dlatego jest *nieznana*.

Reply to
heby

Sporo jeszcze zyje.

tez podejrzewam ten typ, ale oznaczenia niewyrazne.

Rosjanie/RWPG robili cos w bardzo podobnych obudowach, czy pochodzenie wyraznie "zachodnie" ?

Swoja droga - zasilacz, czy jakies radiowe? Bo moze nie 2N3055.

J.F

M.in. nomen omen to miałem na myśli ;-).

BTW tzw. Zachód to również stan umysłu: nazwą poligon gromadzący antysowieckich najemników i natowską broń/amunicję "Centrum Pokoju" i myślą, że Rosjanie uwierzą; szkoda tych 35 dusz ludzkich.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Pan J.F napisał:

No przecież u nas germanowe TG-70 robili już za Gomułki. Ruskie też były.

Ale wygladaly IMO troche inaczej.

A moze sie myle?

z tym, ze czesc to ADP670 - one faktycznie jakies nowsze obudowy mialy.

Rosjanie mieli wiele nietypowych obudow ... ale typowe TO-3 ... chyba tez mieli.

J.F

Pan J.F napisał:

Na przestrzeni dziejów opakowania się zmieniały (w środku ustrój wciąż ten sam).

Zrobili nawet samoj bolszoj tranzystor:

Wiec inaczej: zawartość wygląda jak wydłubana w latach 80 i wielu dziennikarzy może nie kojarzyć lub wręcz kojarzyć z kosmiczną technologią. Dzisiaj przekaz medialny jest formowany głównie przez tumanistycznych imbecyli dla których każda śrubka to high-tech.

Typ bez znaczenia. Fakt, że widać tam śrubki "z płaskim łbem" może oznaczać, że wyjęto to wprost z magazynu ostatnio otwieranego w latach

  1. Trudno się spodziewać, że coś produkowanego w 90 i później, dalej by takich śrubek używało. Ogladałem sprzęt rosyjski z lat 90 i śrub z płaskim nie znalazłem. Fakt - nie wojskowy, ale "lotniczy".

To bez znaczenia - to wabik, być może również dezorientuje działanie radarów aktywnie. Budowa oznacza, że ruska armia jest z tektury. Król jest nagi, choć ciągle kąsa.

Już kiedyś pisałem, że u ruskich tylko wódka i rakiety. Nie ma tam nic więcej. Teraz jeszcze się okazuje, że te rakiety na tranzystorach z lat 80.

Tak swoją drogą: wydawało mi się, że kamera CMOS, jakiś układ AI potrafiący odróżnić samolot/pocisk od wabika, to w zasięgu amatora z pythonem i RaspberyPi jest (taki żart, ale mam wrażenie, że prawdziwy). A tymczasem większość pocisków autonomicznych, nowoczesnych, którymi wszycy się dzisiaj podniecają, wygląda jak by się naprowadzała na plamkę podczerwieni na 4 fotorezystorach i daje się oszukać wyrzucaniem gorących wabików. Łomatko.

Serio, jest aż tak źle w tej całej technologii wojskowej?

Reply to
heby

Bez przesady.

A zachodni wywiad z bibułki, skoro przez ostatnie 25 lat nie widział takiego wabika na oczy.

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Podobno nasze Pioruny są wielogłowicowe i każda z głowic poleci za innym wabikiem. BTW też się zastanawiałem i może kluczowe jest chwilowe oślepienie czułego czujnika wybuchem jasności wabika? Cos jak obraz z kamery drona atakującego rakietą czołg, wszystko czarne (przesterowane) przez parę sekund.

-----

gorących wabików.

Reply to
ąćęłńóśźż

Nie, bardziej prawdopodobne, że dziennikarz imbecyl.

Jeśli ten złom jest od 30 lat w magazynie, to myślę że wywiad wie. Albo spodziewa się jak to może działać i wyglądać, nie musi wiedzieć jaki ma kolor lotek.

Reply to
heby

Taka scena przewineła mi się tydzień temu, nie mogę teraz jej znaleźć: kilka helikopterów wznosi się nad jakimś pagórkiem i spodziewając się ataku, wyrzuca gorące flary, na boki. Nie powoduje to oślepienia, kamera dalej widzi kazdy detal i kształt helikoptera. W takim wypadku naprowadzanie na podczerwień jest głupie, ale na zakres widzialny nie i nawet amatorskie AI poradzi sobie z detekcją helikopter-flara z najtańszego przetwornika obrazu.

Znajomy, pracujący troche z wojskiem, stwierdził kiedyś, że jedyne co jest bardziej opóźnione technologicznie w dziedzienie IT od wojska, to kolej, ale tylko troszeczkę. Pewnie przeszadzone, ale ...

Reply to
heby

Przesada adekwatna do zawartości zdjęcia ;)

Reply to
heby

Ten radiator to jest wabik na podczerwień, oprócz tego jeszcze jakieś zakłócenia radarowe robi ta rakietka.

Reply to
Janusz

On 15.03.2022 13:47, J.F wrote: [...]

U nas były kiedyś robione wzmacniacze mocy m.cz. w podobnych obudowach. UL1401 i podobne zdaje się.

Reply to
JDX

O, proszę, zgadłem:

JDX

W dniu 15.03.2022 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:

Ładny generator zbudowany na ruskich KT :) Takie same używali w TV. Widocznie im zostały i szkoda wyrzucać, skoro myśl przednia i można wykorzystać do zakłócania radarów. Całkiem zgrabny pomysł w sumie prymitywny ale skoro działa? Jeśli się to jeszcze ładnie grzeje, to super sprawa jako wabik :D Ma działać chwilę więc zasilanie nie musi być długie. Kiedyś ruskie budowały całkiem fajne radia, nadajniki czy TV grzebiąc straszliwie w analogu nawet byli konkurencyjni. Przednia myśl, skoro można bez problemu oszukać cyfrówkę prymitywnym analogiem. Generalnie od zawsze analog był mocą i jest do dzisiaj :)

Reply to
LordBluzg®

i tu się zdziwisz!

Runt

W dniu 2022-03-15 o 12:26, ąćęłńóśźż pisze:

do głównej rakiety, zdjęcie z jakiejś parady w Indiach czy Pakistanie.

Reply to
Janusz