Akumulator samochodowy - napiecia w niskich temperaturach?

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s0j1pn$9hq$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net...

Nie miales najprostszego próbnika, z żarówką ?

Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... wtorek, 16 lutego 2021 o 15:43:28 UTC-6 LordBluzg® napisał(a):

Czy tak zaden ... -30 zdarza sie w Suwalkach, Syberii, Kanadzie, Finlandii ... i zapalaja.

Prawdopodobnie wystarczylby jakis przedluzacz i podladowac troche w samochodzie. Rozrusza sie, podgrzeje, naladuje ciut ... i zapali.

Albo jak staniesz gdzies daleko od domu ...

Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... poniedziałek, 15 lutego 2021 o 06:06:51 UTC-6 J.F. napisał(a):

Sa w katalogu. 277mm dlugosci, czyli "duza skrzynka". Ma z 70-80Ah

środa, 17 lutego 2021 o 08:57:32 UTC-6 J.F. napisał(a):

Niektore tak :)

Tak tez robilem, ale raz nie zrobilem. I mamy watek :)

No wlasnie...

Reply to
-

środa, 17 lutego 2021 o 09:04:33 UTC-6 J.F. napisał(a):

No wlasnie jak licze to wychodzi ze nie. Reserve capacity jest na 90-120minut @25A. Czyli od 34 do 50Ah. Tak przynajmniej mi sie wydaje jak licze...

Reply to
-

Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... środa, 17 lutego 2021 o 09:04:33 UTC-6 J.F. napisał(a):

Ta pojemnosc "normalna" jest podawana dla pradu C/10 albo nawet C/20. Przy wiekszym pradzie pojemnosc spada.

Użytkownik "-" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych: snipped-for-privacy@googlegroups.com... środa, 17 lutego 2021 o 08:57:32 UTC-6 J.F. napisał(a):

Wiekszosc :-)

środa, 17 lutego 2021 o 11:10:09 UTC-6 J.F. napisał(a):

Oszukowuja. Maja grzane bloki. A moj ma teraz dodatkow grzany aku. Dzis inauguracja. Obejrzymy czy sie spisze czy dzieciok znowu z buta na autobus pojdzie...

Reply to
-

W dniu 2021-02-17 o 15:43, J.F. pisze:

Sądzę, że nie ma prostszego rozwiązania od:

- odpięcia kabelka z przerywacza,

- przełożenia na ten zacisk drugiego kabelka.

Wariant z próbnikiem to:

- trzeba go mieć,

- trzeba zdjąć zapewne dwa kabelki,

- jeden koniec próbnika wpiąć na przerywacz,

- drugi koniec w zdjęty kabelek (czyli próbnik musi mieć dwa różne zakończenia kabelków). Pamiętaj, że w maluchu w komorze silnika nie ma akumulatora. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

W dniu 2021-02-17 o 15:49, J.F. pisze:

Mi się też nic nie przepaliło dopóki nie odłączyłem akumulatora.

Chyba nie ma nic do rzeczy.

Raczej napięcia. Brał na siebie cały nadmiar prądu z alternatora. Coś mi przecież musiało te pół akumulatora wygotować. Chciałem aby dalej się nie gotował, a nie pomyślałem o innych konsekwencjach. Jak się człowiek śpieszy to nie zawsze przeanalizuje wszystko dogłębnie. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s0m0il$cmo$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2021-02-17 o 15:43, J.F. pisze:

Przydatna rzecz ... w maluchu, czy ogolnie - w starych samochodach.

Nie trzeba - wlaczasz miedzy zacisk przerywacza lub cewki a mase. Choc faktycznie - to wymaga wlaczenia zasilania, wiec lepiej do

+akumulatora ... a na alternatorze/pradnicy nie ma +

Jakos tak pamietam, ze ustawianie zaplonu nie bylo problemem ... ale moze to w innym samochodzie.

W dniu 2021-02-19 o 09:11, J.F. pisze:

Ja też nie twierdzę, że to był jakiś problem. Po prostu przypomniała mi się ta procedura. Nie wiem czemu to się ustawiało więcej niż raz, fabrycznie, ale wiem, że parę razy ustawiałem. Przypuszczam, że za pierwszym razem jak się zastanawiałem jak wykryć moment rozwarcia styków to wpadłem na pomysł wykorzystania tego co i tak w samochodzie jest i potem nie widziałem powodu, aby to zmieniać, skoro wszystko jest zawsze pod ręką. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s0oa4d$uj7$1$ snipped-for-privacy@news.chmurka.net... W dniu 2021-02-19 o 09:11, J.F. pisze:

Cala reszta ustawiala "na zaroweczke" z probnika i nie brakowalo im akumulatora :-)

Styki sie wypalaly, popychacz (taki kawalek tekstolitu) zuzywal, bo krzywka to sie IMO bardzo malo zuzywala.

Inni nauczeni przez starsze pokolenie od razu siegali po probnik z zarowka. Albo nowsze pokolenie, to po lampe stroboskopową :-)

W dniu 19.02.2021 o 13:15, Piotr Gałka pisze:

J.F. Jest pewnie z tych, że w kieszeni nosi próbnik a w drugiej ma zapasową żarówkę i po dwa imadła z pilnikami w tylnych kieszeniach a smartfon mu robi za multimetr i oscyloskop i termometr :D

Inna sprawa, że lepiej mieć lampę stroboskopową do ustawiania zapłonu przy pracującym silniku...ale że przerwa na przerywaczu w Maluchu lubiła się z czasem powiększać, to trzeba było co jakiś czas sprawdzać, jeśli były problemy z mocą czy uruchamianiem silnika.

Reply to
LordBluzg®

Użytkownik "LordBluzg®" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:602faf27$0$553$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 19.02.2021 o 13:15, Piotr Gałka pisze:

Multimetr :-)

No ale w samochodzie sie probnik przydawal, oraz zestaw narzedzi.