Re: LED Koplamp

Nou, fabrikanten hanteren in dat geval de MTBF. Net zoals voor harde schijven ed. je kan moeilijk 3 jaar gaan wachten voor zo'n ding de geest geeft.

Maurits

Reply to
Maurits

Welke zijn dat volgens jou?

Volgens mij verliest licht polarisatie als het reflecteert van een normaal ruw oppervlak terug naar je, maar het heeft een veel groter probleem: je ziet koplampen in de verte niet meer. Hoe meer je koplampen van dichtbij weert, hoe dichter ze moeten komen voor je ze ziet.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

30 bar is volgens mij hogedruklampen, HMI, en niet gewone halogeen.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

Als je efficientere lampen wilt gebruiken is het tot daar aan toe, maar eigenlijk vind ik dat mn voor dimlicht zowel het minimum als het maximum aan lumens redelijk dicht op elkaar begrensd moet zijn. En dus geen 2.5 keer zo felle lampen zomaar opeens.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

Als je nou gewoon kijkt naar hoeveel mensen met name bij verkeerdrempels opeens gaan slingeren of tegen een ander oprijden, ipv naar lichtsignalen, heb je een betere meting.

Jasper

Reply to
Jasper Janssen

Wat dacht je van voorruit- én koplampglas gepolariseerd diagonaal naar

45 graden?

Volgens mij is er een nog groter probleem. Gepolariseerd glas is 's nachts gewoon veel te donker.

Eelco

Reply to
Eelco de Lange

"Jasper Janssen" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Volgens

is het > 20 bar.

Reply to
Klaas Ensing

Lichtsignalen geven omdat iemand Xenonverlichting heeft is zinloos, in tegenstelling tot lichtsignalen geven omdat iemand met groot licht rijdt. Het laatste kan 'ie vrij simpel oplossen, het eerste niet (en doet 'ie toch niet)

--
Martijn van Buul - pino@dohd.org
Reply to

In de afgelopen jaren ben ik al veel Xenonrijders tegengekomen, en steeds verblindt het licht me. Normaal gaat dat nog wel, maar als er geen lantaarns zijn, is het echt behoorlijk storend en bij bepaalde omstandigheden ook gevaarlijk. Als Xenon vandaag de dag ingevoerd zou worden, zou het niet goedgekeurd worden.

--
Met vriendelijke groeten, Jawade.             Weer veel vernieuwd!
http://jawade.nl/ Met een mirror op http://jawade.fortunecity.com/

On Sun, 6 Jan 2008 19:00:54 +0100, Jasper Janssen wrote (in article ):

Waar haal je dit soort nonsens vandaan?

Reply to
Joop612

Je hebt xenon verlichting en je hebt xenon verlichting. Over het algemeen ervaar ik de van fabriek-af geïnstalleerde xenon verlichting niet hinderlijk. Een ander verhaal zijn de aftermarket setjes, waarbij doorgaans enkel de lamp maar niet de koplampunit vervangen wordt. Deze willen nog weleens het licht uitstralen in richtingen waar het niets te zoeken heeft. Het is mij een raadsel hoe zulke auto's door de APK heenkomen.

Reply to
Dombo

On Sun, 6 Jan 2008 21:13:37 +0100, Jawade wrote (in article ):

Correctie: als jij iets te vertellen zou hebben (wat je dus niet hebt) dan zou het niet worden goedgekeurd. Gelukkig hebben individuen als jij niets te vertellen.

Reply to
Joop612

die

Wie heeft dat gemeten?

Reply to
Havel

sinds

asymmetrisch

zich

die

Ga naar een oogarts, zou ik je willen adviseren.

Reply to
Havel

Dat komen ze ook niet. Als het lichtbeeld niet goed is, is dat APK afkeur..

Reply to
Havel

Zo heb ik het met stereo fotografie inderdaad geleerd (en dan links en rechts tegen elkaar in gericht), maar ik wilde de uitleg simpel houden. Als je 45 graden kiest dan kun je niet meer bij tegenliggers naar binnen kijken. Bij nader inzien moeten de voorruiten trouwens vertikaal, omdat horizontaal misschien ongewenste effecten geeft met de horizon...

Beide problemen (dus ook van Jasper) kun je oplossen door een maximum te kiezen, dus geen 100% polarisatie.

--
Peter Manders.

"640 HP ought to be enough for anybody."
Reply to
Peter Manders

Havel schreef in bericht news:47815ead$0$85787$ snipped-for-privacy@news.xsall.nl...

Wat moet hij dan zeggen? Dokter ik zie te goed? Het is nogal asociaal om met xenon te rijden. Het is onveilig en egoistisch en inderdaad, het zou nu nooit meer goedgekeurd worden. Ik heb het gehad, maar wilde het op een bepaald moment niet meer. Ik kreeg ook echt wel seinen van de tegenliggers.

--
  ____________________
Reply to
"NachtWacht"

Dan is duidelijk dat je geen goede, dan wel geen goed afgestelde, xenon verlichting hebt gehad.

Reply to
Havel

Is ook vrij zinloos - ga je ze dimmen of uitdoen?

Laten we over smaak, persoonlijke voorkeur en oogeigenschappen of "wat je als prettig ervaart" niet twisten. Ik heb -meen ik- (nog) goede nachtogen -dat mindert met de jaren merk ik al wel- en ervaar (vooral xenon) koplampen van tegenliggers in het donker als irriterend, helemaal op 2-baans wegen zonder rijbaanscheiding. Ik zie met minder (omgevings-)licht beter contrast, heb ook altijd de instrumentverlichting op een heel laag pitje staan; felle of ongelijkmatige verlichting als bv. masten ver uit elkaar staan kost mijn ogen duidelijk moeite om na het knijpen van de iris weer op maximale opening te komen. Zo doet de reflectie van grote verkeersborden langs de weg soms bijna pijn aan mijn ogen, wat moet dat dan met xenon worden?

Gegroet, Cory

De AllWeather geel/witte lampen die ik nu al jaren gebruik (ik heb een keer een voorraadje gekocht)

Reply to
Cory