uppfinnarsåpan

http://www.nyteknik.se/art/37374

Vad tror ni om detta?

/ Johan Olofsson

Re: uppfinnarsåpan

Ingen sex, inga skandaler bara litet mobbning att hoppas på när en ska
väljas bort varje avsnitt..
1 av 3  rätt för ett kvalitetsprogram ... kommer aldrig att gå...

HO

Re: uppfinnarsåpan

Eller så blir det bara en massa TV-shop prylar av dagsländetyp...

Det är inte tu tal att mindre enterprenörers och uppfinnarnas situation
är vansklig (för att inte säga ohäsosam iom 21 timmars arbetsdagar,
konstant likvitetsbrist mm. mm.) och motarbetad från omgivningen
i många fall, men TV-tävlingar är nog inte den rätta vägen...

/TE

Re: uppfinnarsåpan
On Sat, 06 Nov 2004 16:37:27 GMT, in swnet.teknik.elektronik, "Håkan

Vadå ingen sex.. det finns väl kvinnliga uppfinnare också? ;)  Och med
sex följer skandalerna som ett spam-mail i inkorgen...

Och så är det ju konkurrens mellan de tävlande. Där det finns
konkurrens finns det intriger.

Jodå, det här kan bli precis lika uselt som dom andra dokusåporna
(ursäkta svordomen).

--
May all spammers die in horrible pains!
Wanna e-mail me? Well, peter_e is correct, but the rest is obviously bogus...

om man skall jaga intriger så är det bättre att beskriva hur
storfinansen och  företagen lurar uppfinnaren på hans
intellekuella egendom med utpressning genom att försättas
i ohållbara situationer, patentbråk när hela regeringar är diskret
inblandat mm. mm. - det är bara att titta på Håkan Lans
där advokater som som sägs jobbar för honom - egenetligen jobbar för
motståndarsidan som värsta Clintan-rulle. Tesla är en annan herre som
bestals på sina intellektuella egendom av storfinansen utmanövrering
när man såg pengar i ideerna...

här är det väl Bert som möjligen kan tjäna på detta,
medans artisterna och uppfinnarna förmodligen är dom
som drar nitlotten...

Så, intrigen är väl den mellan Berts produktionsföretag
och uppfinnarna...

/TE

Re: uppfinnarsåpan

Skulle tro det blir uppfinningarna bra tar Bert patenten och pengarna och
uppfinnarna blir utröstade.
Själv har jag slutat uppfinna. Har en generator som står och tickar och går
i källaren sedan 15 år. Ger en 6kW 220 v och drivs av destillerat vatten.
Men ingen tror på den :-(   men jag har i alla fall gratis ström till huset
... :-)

Håkan

Re: uppfinnarsåpan

Undrar hur det fungerar :-)

Re: uppfinnarsåpan

går
huset

Inget märkvärdigt. Fanns med i Allt om elektronik för ett par år sedan så
han har knappast konstruerat den själv.

/Micke

Re: uppfinnarsåpan
och
vatten.

Vet du vilket nummer och årgång?

Rick

Re: uppfinnarsåpan

och

Ja. Ger du mej 10 000:- så ska jag tala om det. Ger du mej tio gånger så
mycket så skickar jag tidningen till dej. Jag bjuder på portot.

/Micke

Re: uppfinnarsåpan
Säger man A så är det bara att klämma fram B...
Hur funkar det!

Johan

går
huset

Re: uppfinnarsåpan

Jo...

Jag använder Schaubergers virvelprincip en centripedalkraft som vattnet ger
när det virvlar ner i en speciellt utformad ränna.
(låter det trovärdigt?) :-).

HO

Re: uppfinnarsåpan

tillräckligt för att 90% av våra politiker ska satsa några miljarder för att
bygga ut det i fullskala ;-)

Re: uppfinnarsåpan

Man ska nog ha i tanke att tv-bolagen är ute för att göra ett program som
lockar publik inte alltför sällan på deltagarnas bekostnad.

Site Timeline