Bränslecellen, snart i en telefon nära dig

Ursäkta, att jag knackar på så här. Jag brukar ju inte skriva inlägg
i denna grupp, men; jag är intresserad av era åsikter om
bränslesellsutvecklingen, som nu tydigen tar stora steg i en
den mikroskopiska världen.

Om ni har lust, kommentera gärna denna artikels beskrivning, och om hur
långt bränslesellsutvecklingen har kommit. (ursäkta den dumma frågan) men
jag är inte så kunnig som ni på gränslandet(?) el - kemi.

http://www.nyteknik.se/art/37699

mvh

Re: Bränslecellen, snart i en telefon nära dig

Är verkligen en metanoldriven bränslecell mer miljövänlig än dagens
lösning med laddbara batterier? Famställning o transport av metanolen
har väll en viss miljöpåverkan, eller?

Har sett att Sunwind har en bränslecell som lämnar 25W i sin katalog:

http://www.sunwind.se/sidor/katalog/sid-033-energi-22.jpg

//Anders

Re: Bränslecellen, snart i en telefon nära dig

Det finns bränsleceller att köpa över postorder redan. Haken är pris & storlek.
Så jag tror på det när jag ser det :)

Site Timeline