Luma TV

Har fått en Luma TV på min hals att laga.
Chassi TX92 eller T6332 ?
När man sätter på den så tänder den power lampan
och det piper till högfrekvent i någon sekund som som sedan återkommer
om man stänger av väntar en stund och sätter på igen.
Jag har fått för mig att det luktar lite brännt och kretskortet vid CP51
är brännt. Mäte på CP51 och gav då ca 150 Ohm.
Har inte mätt upp några systemspänningar.
Är det någon som kan ge tips på vad jag ska kolla i den?
Är jag helt ute om jag tror det är nätdelsfel?

Mycket tacksam för svar!

VH/ Johan Olofsson

Site Timeline