TV-licens - Page 2

Re: TV-licens

Och vlika pengar finansierar radion?

Jo, TV-Licensen....

Re: TV-licens
On Sun, 11 Jan 2004 13:40:31 +0100, "Daniel Jönsson"

Skattepengarna.

Re: TV-licens

Nej, TV-licensen.

/Micke

Re: TV-licens

Inte heller sant eftersom det är båda.
Procentsatsen dem emellan kommer jag inte ihåg.

Re: TV-licens

TV-Licensen.........

Re: TV-licens
On Sun, 11 Jan 2004 16:40:46 +0100, "Daniel Jönsson"

Tror du ja!  :-)

Re: TV-licens
Den 2004-01-11 12.25, i artikeln
snipped-for-privacy@bevelo.landemoo.com, skrev "Daniel

En bra idé att ta ut pengarna via skatten, men tanken med det nuvarande
systemet är med all säkerhet grundat på principen att man ska betala för det
man vill ha. Det står förvisso stick i stäv med den nuvarande
skatte/samhällsprincipen.

Angående reklam i SVT har vi redan det. Det kallas "i samarbete med".
Reklam mellan programmen kan väl vara oki kan man tycka. Men TV4 har ju löst
det på ett smidigt sätt - blä! Reglerna måste bli tydligare då!

Re: TV-licens

det

Jag har inget behov av dagis... varför ska då merparten av pengarna till
dagis komma från skatter?
Jag kör kanske inte bil och varför ska då jag vara med och betala för vägar
osv ?
Varför ska jag som bor på landet vara med och betala för polisen i
Stockholm. Det kan väl stockholmarna göra?

löst

Re: TV-licens

Det gör du inte. Bilismen betalar mer i skatter och avgifter än vad som
kommer tillbaka till bilismen. Hade alla intäkter från bilismen bara
använts för bilismen och kostnader hänförda till bilismen (sjukvård
m.m.) så hade vi inte haft ett så ruttet vägnät som vi har i Sverige.

Håller med.

--

/Anders

Re: TV-licens
A man of humble origin "Daniel Jönsson"

personer
att
P3
inte
skicka
med
den

Djävulska dåre!
Ingen jävla reklam i TV1 och TV2. Införes detta kommer jag
personligen att strypa dig sakta.

--
Detta är en svensk signatur:
Det är inte människornas medvetande som bestämmer

Vad är det för skillnad på reklam och "sponsrat av"?

--

/Anders

Re: TV-licens

Reklam innebär att programmet avbryts.

--
Detta är en svensk signatur:
Det är inte människornas medvetande som bestämmer
Re: TV-licens

så innan TV4 började avbryta fanns där ingen reklam alltså?

Vad var det som visades mellan programmen då?
"Regionalt producerade kortfilmer av skiftande kvalitet"?

Re: TV-licens
A man of humble origin "Daniel Jönsson" <daniel@--tabort--
dobermann.ws> wrote in

Jag ser inte TV4 så jag har ingen aning vad du skriver om.
Fråga ist om TV1 och TV2.

--
Detta är en svensk signatur:
Det är inte människornas medvetande som bestämmer
Re: TV-licens

eftersom du tydligen saknar en del allmänbildning så ska jag hjälpa dig.

Har du varit på Bio någon gång?
Då kanske du har sett dom korta filmerna om div produkter innan filmen
börjar?

Detta är reklam.

En del kanaler avbryter programmen för att sända sådana filmer medan en del
sänder emellan programmen.

TV4 har sedan ett år tilbaka även börjat avbryta programmen för reklam men
tidigare låg dom mellan programmen.

Enligt ditt resonemang är det reklam när en film bryter ett program men inte
när samma film ligger mellan två program.

Det stämmer ju inte riktigt...

Re: TV-licens
A man of humble origin "Daniel Jönsson"

innan
för

Ingen som helst reklam i TV är önskvärd. Vare sig före, under
eller efter tv-programmet.
"Sponsrad av" stör inte mig det minsta.
Hajaru, knallkork?

--
Detta är en svensk signatur:
Det är inte människornas medvetande som bestämmer
Re: TV-licens

Jag vill inte batala någon skatt alls...
Inte en enda krona är önskvärd...

Hajar du?

Re: TV-licens

"Sponsrad av" är reklam, har du inte förstått detta?
Enda skillnaden är att man slipper skådisen som skall fåna sig så att en
enorm köplust infinner sig.

--

/Anders

vill inte ha reklam eller sponsrat av i rutan.

Re: TV-licens

God Jul, yxskaft.

--
Detta är en svensk signatur:
Det är inte människornas medvetande som bestämmer
Re: TV-licens

Varför hör man aldrig "sponsrat av TV-tittarna"?

Site Timeline